خبر بد برای سهامداران فولادی

خبر بد برای سهامداران فولادی

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید شمش فولاد (فولاد میانی) در نیمه نخست امسال 14‌درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. این درحالی است شمش فولاد که در سه‌ماه دوم سال‌جاری نسبت به سه‌ ماه اول امسال، کاهش 40‌درصدی تولید را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار تولید فولادی‌‌‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه، تمام فرآورده‌‌‌های فولادی اعم از شمش، مقاطع تخت و طویل، محصولات و آهن اسفنجی با افت میزان تولید نسبت به نیمه نخست سال گذشته روبه‌رو شده‌‌‌اند؛ این در حالی است که مقایسه بهار 1400 با سه‌ماه دوم سال‌جاری نیز بیانگر کاهش قابل‌توجه تولید در این مدت است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار «ایسنا» قرار گرفت، تولید شمش فولاد (فولاد میانی) در نیمه نخست امسال 14‌درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این درحالی است شمش فولاد که در سه‌ماه دوم سال‌جاری نسبت به سه‌ماه اول امسال، کاهش 40‌درصدی تولید را تجربه کرده است.

این وضعیت در تولید مقاطع طویل فولادی، مقاطع تخت فولادی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز به همین صورت است و علاوه‌‌‌براینکه در 6ماه ابتدایی امسال تولید فولادی‌‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده، این کاهش تولید در تابستان امسال نسبت به بهار بسیار بیشتر بوده؛ موضوعی که علت آن قطعی برق شرکت‌های فولادی عنوان شده است.

طبق آمار، طی 6ماهه سال‌جاری 12‌میلیون و 994‌هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده که نسبت به 15‌میلیون و 27‌هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال 1399، کاهش 14‌درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد