عرضه یارانه بنزین به کارت‌ ملی صرفا پیشنهاد است

عرضه یارانه بنزین به کارت‌ ملی صرفا پیشنهاد است

یک عضو هیات ريیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه بنزین به کارت‌های ملی صرفا یک پیشنهاد است که هیچ بررسی و تصمیم گیری نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طرح یارانه بنزین قرار شد هیچ تغییری در قیمت بنزین ایجاد نشود و به هر کد ملی در جزیره کیش ماهانه 20 لیتر بنزین تعلق می گیرد. اما این طرح اجرایی است؟

به نقل از ایسنا، عبدالعلی رحیمی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در مجلس و دولت وجود ندارد و شیطنت‌های برخی رسانه‌ها به نقل از مسيولین و نمایندگان وجود دارد. موضوع عرضه یارانه بنزین به کارت‌های ملی صرفا یک پیشنهاد است که هیچ بررسی و تصمیم‌گیری نشده است اما کلیات آن از نظر شخصی بنده به عدالت نزدیک‌تر است.»

مطالعه بیشتر: واکنش‌ها به ادعای بنزین 20 هزار تومانی/ «قیمت خودرو هم واقعی شود»

چندی پیش نامه محرمانه‌ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارايه سهمیه بنزین به افراد به‌جای خودروها به‌صورت آزمایشی در جزایر قشم و کیش پیش‌بینی شده بود.

در همان زمان جواد اوجی وزیر نفت با تشریح جزییات طرح یارانه بنزین و با بیان اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، گفت: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد.

درحقیقت دولت قصد دارد که بنزین را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند. اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است، قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.

مطالعه بیشتر: جزيیات طرح جدید بنزین دولت

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد