صادرات برق به عراق به قیمت قطع برق صنایع/ احتمال اختلال در بازار کالا

صادرات برق به عراق به قیمت قطع برق صنایع/ احتمال اختلال در بازار کالا

قطع برق صنایع خسارات سنگینی به کارخانجات و صاحبان واحدهای تولیدی وارد کرده است. عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی می‌گوید صاحبان صنایع در این استان به دلیل قطع برق 180 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تداوم قطع برق خسارات سنگینی به صاحبان صنایع و کارخانجات وارد کرده است و این موضوع احتمال اختلال در بازار کالا را جدی کرده است.

به گفته عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی، تداوم قطع برق صنایع باعث آسیب شدید به برخی از ماشین‌آلات کارخانه‌ها شده است. ماشین آلاتی که تکنولوژی پیچیده دارند و وارداتی هستند و به ناچار کارخانه‌داران مجبور شده‌اند برای تعمیر دستگاه‌های خود از مهندسان چینی استفاده کنند.

محمدرضا حسینا به تجارت‌نیوز گفت: وزارت نیرو در قطع برق صنایع در استان‌های مختلف تبعیض قايل شده است و طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم برق صنایع تهران بسیار کمتر از صنایع سایر استان‌ها قطع می‌شود و قطع برق صنایع در تبریز هفته‌ای یک مرتبه و در خراسان رضوی هفته‌ای سه مرتبه است.

حسینا با انتقاد از قطع برق صنایع به تجارت‌نیوز گفت: ایران از محل صادرات برق به پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان یک میلیارد دلار درآمد دارد. این در حالی است که با وجود خسارت سنگین صاحبان صنایع به خاطر قطع برق، هنوز صادرات برق به عراق ادامه دارد و قطع نشده است.

به گفته او، ترکمنستان در زمستان به دلیل افت فشار گاز، صادرات گاز خود به ایران را قطع می‌کند اما در ایران هر چند که صنایع نیازمند برق هستند اما صادرات به عراق همچنان ادامه دارد.

حسینا اظهار کرد: دولت دیواری کوتاه‌تر از صنایع نمی‌بیند. با آنکه مشهد شهر صنعتی است اما متاسفانه قطع برق ادامه دارد. چنانچه این شرایط ادامه داشته باشد در تولید و توزیع کالا به شهرها با مشکل جدی رو به رو می‌شویم.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش «قطع برق مهار شد» را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد