ده خبر مهم برای بورس فردا یکشنبه 12 تیرماه | تصمیم جدید برای پرداخت سود سهام عدالت

ده خبر مهم برای بورس فردا یکشنبه 12 تیرماه | تصمیم جدید برای پرداخت سود سهام عدالت

فردا یکشنبه 12 تیرماه 1401 در حالی بورس کار خود را آغاز خواهد کرد که ده اتفاق مهم می‌تواند بر روی روند آن تاثیرگذار باشد.

به گزارش نبض بورس، فردا یکشنبه 11 تیرماه 1401 در حالی بورس کار خود را آغاز خواهد کرد که ده اتفاق مهم می‌تواند بر روی روند آن تاثیرگذار باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید. شایان ذکر است که این ده خبر تا ساعت 15 امروز منتشر شده اند.

1- بهای فلز مس به زیر 8000 دلار در هر تن سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از اوایل سال 2021 رسید.
2- تجارت خارجی غیر نفتی کشور در خرداد ماه با رشد 3درصدی به 8.9 میلیارد دلار رسید که با پیشتازی صادرات کشور از واردات در این ماه، تراز تجاری کشور مثبت 204 میلیون دلار را نشان می‌دهد.
3- آغاز بهره برداری از خط تولیدسیمان سفید دز نماد ستران
4- اوره سازان ایرانی قیمت‌ها را همپای قیمت‌های جهانی افزایش دادند
5- 228مین جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، ريیس کل بانک مرکزی و ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا برگزار شد. این جلسه با 5 تصمیم و مصوبه به پایان رسید.
6- نرخ بهره بین بانکی به 20.85 درصد رسید.
7- قیمت‌ها در بازار‌های جهانی فولاد همچنان نزولی است و این امر فشار زیادی را به فولادسازان کشور‌های مختلف وارد کرده است.
8- هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، 521 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش 11.5 دلاری، معادل 2.2 درصدی را نشان می‌دهد
9- پیشنهاد افزایش سرمایه پرداخت از مبلغ 3,000 میلیارد ریال به مبلغ 8,000 میلیارد ریال (معادل 167 درصد) از محل سود انباشته
10- تصمیم جدید برای سهام عدالت: سازمان خصوصی سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد