رشد 31 درصدی تامین مالی از طریق فرابورس

رشد 31 درصدی تامین مالی از طریق فرابورس

در سال گذشته شرکت فرابورس ایران تامین مالی حدود 250 هزار میلیارد تومانی را از چهار طریق عرضه‌های اولیه، اسناد خزانه اسلامی، پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه شرکت‌ها برای بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران، صنایع، دولت انجام داد.

به گزارش بورس نیوز، در سال گذشته شرکت فرابورس ایران تامین مالی حدود 250 هزار میلیارد تومانی را از چهار طریق عرضه‌های اولیه، اسناد خزانه اسلامی، پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه شرکت‌ها برای بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران، صنایع، دولت و ... به ارمغان آورد که افزایش 31 درصدی را نسبت به 1400 نشان می‌دهد.

آمار‌ها نشان می‌دهند شاخص کل فرابورس در آخرین روز کاری سال گذشته با ثبت رکوردی تازه در سطح 24 هزار و 394 واحد به کار خود پایان داد. این متغیر طی مدت مورد بررسی رشد 33 درصدی را ثبت کرد.

این بازار طی یک سال 31 درصد بزرگ‌تر شد و ارزش آن به بیش از 2.2 میلیون میلیارد تومان رسید.

ارزش کل بازار سهام نیز طی این مدت با رشدی 33 درصدی همراه شد و در سطح 1.8 میلیون میلیارد تومان قرار گرفت.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در 237 روز معاملاتی سال گذشته بیش از 1.2 هزار میلیارد برگه انواع دارایی مالی شامل سهام و اوراق قابل معامله در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده که ارزش این مبادلات بالغ بر 10.5 میلیون میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب سال قبل حجم معاملات 97 درصد و ارزش معاملات 126 درصد افزایش داشته است.

همچنین طی مدت مورد بررسی تعداد نماد‌های اصلی پذیرش‌شده و یا درج‌شده در بازار‌های فرابورس با رشد 13 درصدی به 664 عدد رسید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد