فروش اجباری کالا به همراه روغن

فروش اجباری کالا به همراه روغن

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به فروش اجباری کالا به همراه روغن، گفت: بنکداران به ازای خرید 50 کارتن روغن، وادار به خرید یک تن برنج هندی می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قاسمعلی حسنی، درباره وضعیت توزیع روغن خوراکی به بازار توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های پخش، گفت: علی‌رغم افزایش 35 درصدی قیمت روغن، تغییری در فراوانی روغن در بازار مشاهده نمی‌شود و همچنان فروش کالای اجباری توسط شرکت‌های پخش به همراه روغن، ادامه دارد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، افزود: با وجود افزایش 35 درصدی قیمت روغن خوراکی توزیع روغن به بنکداران نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروش اجباری کالا به همراه فروش روغن یکی از مشکلات چند ماه اخیر بنکداران است، گفت: شرکت‌های پخش مواد غذایی در کنار روغن کالاهای دیگر را نیز از قبیل تن ماهی، رب گوجه فرنگی به بنکداران تحمیل می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از بنکداران از خرید روغن منصرف می‌شوند.

حسنی گفت: به عنوان مثال یک بنکدار به ازای خرید 50 کارتن روغن خوراکی مجبور به خرید 500 تا هزار کیلو برنج هندی می‌شود یا به ازای خرید 10 کارتن روغن مجبور به خرید 10 کارتن رب گوجه فرنگی یا 10 کارتن تن ماهی و در مواردی هم مجبور به خرید مقادیر زیادی چای می‌شوند.

وی با بیان اینکه فروش اجباری کالا به همراه روغن از سوی شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد، گفت: فروش کالای اجباری در کنار فروش روغن به بنکداران توسط هلدینگ‌های بزرگ مواد غذایی بیشتر است.

منبع: فارس

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد