خبر خوش برای خریدارن خودرو | قرعه کشی ایران خودرو از امروز آغاز شد

خبر خوش برای خریدارن خودرو | قرعه کشی ایران خودرو از امروز آغاز شد

در اولین دوره فروش خودرو در سامانه، بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تاخر...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمان دقیق قرعه کشی ایران خودرو در اسفند ماه 1400 مشخص شد. نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو پس از تایید نهادهای رسمی منتشر می‌شود.در طرح جدید قرعه کشی ایران خودرو  در راستای حمایت از قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، اختصاص خودرو به مادران با دو فرزند و بیشتر اجرایی می‌شود. موعد تحویل خودروها در قرعه کشی ایران خودرو تعیین شده است. ایران خودرو از فردا شیوه جدید ثبت نام قرعه کشی خودرو ایران خودرو را آغاز کرده است.

در اولین دوره فروش خودرو در سامانه، بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تاخر زمان ثبت‌نام هیچ تاثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده‌شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در راستای اجرای بند 5 از دستورهای ابلاغی ريیس‌جمهوری در رابطه با چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» فعال شد. بر همین اساس در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارايه شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

جزيیات ثبت نام خودرو

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تاخر زمان ثبت‌نام، هیچ تاثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

به گفته توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل است به نحوی که در سازوکار این سامانه برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد و متقاضیان با عرضه تعداد قابل توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چند روزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

وی افزود: طی یک بازه مشخص خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه می‌کنند و مشتریان در این مدت مشخص می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودرو مورد نظر خود کنند. روال تحویل به این صورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیراین صورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام کننده تعلق خواهد گرفت. اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت افزایش عرضه و قاعدتا با توجه به اینکه، شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این طرح بهره ببرد، مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه حذف و بتدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

توکلی اضافه کرده است "تفاوت تخصیص خودرو در این سامانه نسبت به فروش‌های گذشته، موثر نبودن تقدم تاخر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن (در طرح‌های بدون قرعه‌کشی که تقدم و تاخر ثبت‌نام موثر بوده و در طرح‌های فروش خودروسازان خصوصی) متقاضی است".

روند ثبت در این سامانه به این صورت است که متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، فعال‌سازی بخشنامه‌ها و به دنبال آن آغاز مرحله ثبت درخواست خودرو (شرکت در قرعه‌کشی محصولات)، با مراجعه به صفحه اصلی سامانهsale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند.

7 مرحله درخواست خودرو به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام

کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.

مرحله چهارم: انتخاب خودرو

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.

مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه

کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

مرحله ششم: مشاهده اطلاعات

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.

مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

البته در سرتاسر سامانه مذکور، نشان تجاری و مشخصات عرضه‌کننده به وضوح آمده است و متقاضی قادر به مشاهده هویت عرضه‌کننده است.

نکته 1 : ورود کاربران به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با استفاده از پروفایل شخصی بوده و به معنای آگاهی و پذیرش شرایط و قوانین، و همچنین نحوه استفاده از‌ خدمات این سامانه است. توجه داشته باشید که ثبت درخواست نیز در هر زمان به معنای پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اعلام‌شده توسط عرضه‌کننده محصول، از سوی کاربر است. لازم به ذکر است که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‌‌های قبلی محسوب می‌‌شود.

نکته 2: پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، به هیچ عنوان مشخصات مشتریان اعم از کدملی، شماره همراه و … قابل تغییر نخواهد بود. لذا هنگام تکمیل فرم‌های ثبت‌نام دقت کنید تا مشخصات ذکر شده به‌صورت صحیح ثبت شده باشد. در غیر این صورت، سامانه هیچ‌گونه مسيولیتی در قبال تصحیح و ویرایش موارد درج‌شده توسط مشتری نخواهد داشت.

نکته 3: شماره‌های پشتیبانی و مرکز تماس عرضه‌کنندگان طرف قرارداد، به وضوح در سامانه درج شده و متقاضیان جهت پیگیری موارد خود می‌توانند با این شماره‌ها تماس بگیرند.

نکته 4: به ‌منظور شفاف‌سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن، کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره 4 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت قرار می‌گیرد، مشتریان با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله مطابق مشخصات مندرج در سامانه تخصیص؛ اقدام به ثبت نام می کنند.

*محدودیت های ارايه شده در این نوبت از فروش به شرح زیر است:

- انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام

- کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

- سن (بالای 18 سال)

- برای کلیه طرح ها تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد.

- تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت

- در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت 20 روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسيولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

- دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو

- عدم امکان صلح در قراردادهای فروش

- صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

- غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.

- توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفا و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفا با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

- درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا 2 دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نماید.

به دنبال دستورات 8 بندی ريیس جمهور در بازدید از پارکینگ خودروسازان، بسترهای تحول در بازار و صنعت خودرو مهیا شده است. پس از تغییراتی که خودروسازان و نهاد ناظر این صنعت یعنی وزارت صمت در برخی از موارد مانند افزایش دوره گارانتی انجام دادند و تلاش برای افزایش تولید صورت گرفت، طی روزهای اخیر دو تحول اساسی دیگر در این بخش رخ داد که شامل راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و آزادسازی واردات خودرو می‌‌شود که هر یک به سهم خود تاثیر بسیار زیادی دراین بازار خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از 12 ظهر دیروز، با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد و بزودی متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمام شرکت‌های خودروسازی ارايه‌ شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

 تقدم یا تاخر زمان ثبت‌نام، هیچ تاثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارايه ‌شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

بر این اساس در راستای اجرای بند 5 از دستورهای  ابلاغی ريیس‌جمهوری در رابطه با چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال شد.

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تاخر زمان ثبت‌نام، هیچ تاثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است، پیش از این، عبدالله توکلی- مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تشریح جزيیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، تاکید کرد که این سامانه با هدف ایجاد شفافیت در همه جنبه‌ها، افزایش میزان عرضه و توقف تولید خودروهای ناقص فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل خواهد بود، اعلام کرد: در سازوکار این سامانه  برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد و متقاضیان با عرضه تعداد قابل توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چند روزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

در حقیقت طی یک بازه مشخص خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه می‌کنند و مشتریان در این مدت مشخص می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودرو مورد نظر خود کنند. روال تحویل  به این صورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیراین صورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام کننده تعلق خواهد گرفت. اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت افزایش عرضه و قاعدتا با توجه به اینکه، شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این طرح بهره ببرد، مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه حذف و بتدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

در پایان لازم به تاکید مجدد است که تفاوت تخصیص خودرو در این سامانه نسبت به فروش‌های گذشته، موثر نبودن تقدم تاخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن (در طرح‌های بدون قرعه‌کشی که تقدم و تاخر ثبت‌نام موثر بوده و در طرح‌های فروش خودروسازان خصوصی) متقاضی است.

 عواید واردات خودرو به همه اقشار جامعه خواهد رسید

از سوی دیگر مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود. «عبدالله توکلی لاهیجانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کلیات مباحث مربوط به واردات خودرو مصوب شده و حداکثر تا یک ماه آینده آیین‌نامه آن تهیه می‌شود.

این مقام مسيول خاطرنشان کرد: برخلاف صحبت‌هایی که به‌تازگی از سوی برخی عنوان شده، واردات خودرو منحصر به حجم موتور یا سقف قیمتی خاصی نیست و طیف‌های مختلفی از خودروها با حجم موتور و قیمت‌های مختلف، اتومبیل‌های برقی و غیره را شامل می‌شود که به روش‌های مختلفی وارد خواهند شد.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود، در غیر این صورت اگر واردات فقط منحصر به خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشد، هیچ تاثیری در فضای رقابتی نخواهد داشت و قیمت‌ها را در بازار تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای نخستین بار است که از واردات به‌ عنوان ابزار سیاست‌گذاری در جهت تولید دانش‌بنیان استفاده می‌شود تا در ادامه منجر به توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و افزایش بازارها و مقاصد صادراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی بیان داشت: شرایط برای واردات خودرو تسهیل شده است و با توجه به فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش که طی یکی دو روز آینده اجرایی می‌شود، با افزایش عرضه خودرو و همچنین شفافیت معاملات که اتفاق می‌افتد، عرضه‌ای چند برابر دوره‌های گذشته شاهد خواهیم بود.

پایان قرعه کشی خودرو چه زمانی است؟

معاون وزیر صمت با اشاره به مصوبه واردات خودرو گفت: پیش بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حد عقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما درباره مصوبه آزادسازی واردات خودرو گفت: از اواخر سال 97 سران قوا یک مصوبه‌ای گذاردند که به علت محدودیت‌های ارزی، واردات خودرو را به مدت 3 سال ممنوع کردند و این مدت 3 سال تا آخر اردیبهشت ماه تمام می‌شود از طرفی هم محدودیت ارزی دیگر وجود ندارد، چون ما رشد صادرات داشتیم و تا سال قبل تا 40 درصد افزایش صادرات داشتیم بنابراین محدودیت ارزی هم از بین رفته است.

وی افزود: بحث دوم بحث درون خواست سران قواست برای اینکه کیفیت و قیمت به یک حالت متعادل برسد زمان آن بود که بحث واردات خودرو برای تنظیم گری بازار و ارتقای کیفیت مطرح شود؛ بر اساس همین اصل، وزارت صمت با مدیریت شخص آقای وزیر با تلاش فوق العاده زیاد در این زمینه، آیین نامه را تنظیم و به دولت ارايه شد حال می‌توانیم بگوییم کلیات آن مصوب شده است.

منطقی در ادامه بیان داشت: دو دهه اول را در نظر بگیریم خودرو‌ها قیمت بالایی داشتند، اما در مصوبه جدید که تنظیم شده علاوه بر دو دهک بالا، دهک پایین هم در نظر گرفته با مشوق‌های خاص که بتواند دهک‌های پایین را هم پوشش دهد به طور مثال تعرفه پایین تری برای دهک پایین گذاشتند.

وی افزود: بحث دیگر نیم نگاهی به صنعت خودرو بود، صنعت خودرو 3 وظیفه اصلی دارد: یکی خدمات پس از فروش که در این طرح به صورت ویژه به آن نگاه شده است، نکته بعدی این بود که ما واردات خودرو را صرفا برای واردات انجام می‌دادیم، اما یکی از بحث‌هایی که خیلی از کشور‌ها هم از آن استفاده می‌کنند این است که در کنار واردات، انتقال دانش و فناوری هم اجراشود و مبحث بعدی ورود به بخش خودرو‌های جدید و به روز و به خصوص خودرو‌های برقی که در دنیا استقبال خوبی از آن شده است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه کرد: برای واردات خودرو نمی‌توانیم به طور کامل از منابع بانک مرکزی استفاده کنیم بنابراین پیشنهاد شد که سرمایه گذاران می‌توانند در زنجیره ارزش خودرو چه در قطعات و چه در زیر مجموعه‌ها سهیم باشند و همچنین مشوق‌های صادراتی نیز تعریف شد برای کسانی که طیفی از محصولات را صادر می‌کنند در ازای صادرات با مجوز بانک مرکزی بتوانند وارادات کنند.

منطقی درباره میزان واردات و تاثیر کیفیتی و قیمتی روی تولیدات داخلی افزود: به عنوان مثال نیاز بازار 2 میلیون دستگاه خودرو است منتها خودروساز‌ها یک و نیم میلیون تولید می‌کنند و برای اینکه بازار به تعادل برسد باید جمع تولید داخلی و جمع صادرات بتوانند نیاز‌های جامعه را برطرف کنند؛ عدد کاملا بستگی به این دارد که ما چقدر شکاف داشته باشیم و طبعا وقتی خودروسازان داخلی هم کیفیت و هم تیراژ را بالا ببرند قطعا می‌توانیم بگوییم واردات محدودتری را خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: اگر عرضه و تقاضا متعادل شود قطعا روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حد عقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره قرعه کشی‌ها که ادامه خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: با توجه به بازار نامتعادل خودرو، نکته مهم در قرعه کشی این است که متقاضی بیشتر از تولید است و بخشی خودرو را کالای سرمایه محسوب می‌کنند؛ پیش بینی می‌کنم تا اواخر سال آینده همانطور که وزیر صمت گفتند، اغلب قرعه کشی‌ها منتفی و از بین خواهد رفت و ما به سمت کیفیت محصول و عقلایی شدن قیمت و تامین نیاز‌های مردم خواهیم رفت.

اخبار جدید از قرعه کشی ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در سی‌ و سومین طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول خود از روز (سه‌شنبه هفته گذشته) در راستای حمایت از قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، اولین مرحله اختصاص خودرو به مادران با دو فرزند و بیشتر را هم اجرایی می‌کند.

ایران خودرو  اعلام کرده که در راستای اجرای طرح فروش محصولات خود به صورت هفتگی در سه‌شنبه‌ها، این هفته سی‌وسومین مرحله از  طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را برای چهار محصول پژو پارس tu5، پژو پارس، پژو 207 دستی پانوراما و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک با قیمت قطعی و موعد تحویل سه ماهه اجرا می‌کند.

طبق روال فروش‌ ایران‌خودرو در سه‌شنبه‌های ایران‌خودرویی، مهلت ثبت‌نام از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز و به مدت سه روز تا پایان روز پنجشنبه (12 اسفند ماه) بود. متقاضیان این طرح از در موعد مقرر می‌توانستند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی   esale.ikco.ir  درخواست خود را ثبت کنند.

قرعه‌کشی این طرح، برای تعیین مشتریان نهایی روز امروز شنبه (14 اسفند ماه) در حضور نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.  پس از قرعه‌کشی، اسامی منتخبان از طریق سایت رسمی فروش محصولات این شرکت و ارسال پیامک اعلام خواهد شد. منتخبان این طرح سه روز برای واریز کامل وجه مبلغ خودرو خود مهلت خواهند داشت.

کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش، اقدام به ثبت‌نام کنند.

محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در این طرح اجرا می‌شود و بر این اساس شروطی از جمله اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله 48 ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارايه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و... اعمال خواهند شد.  

لازم به ذکر است که همزمان با این طرح، ایران‌خودرو قصد دارد در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ 1400/08/19 مجلس شورای اسلامی، اولین طرح حمایتی خود برای اختصاص خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم یا مابعد آن‌ها، پس از تاریخ فوق متولد شده باشند، را اجرایی کند. مادران مشمول امکان ثبت‌نام یک دستگاه خودرو از محصولات ایران‌خودرو را خواهند داشت؛ چنانچه تعداد متقاضیان مشمول این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، منتخبان نهایی از طریق قرعه‌کشی مشخص خواهند شد. در غیر این صورت تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تایید سازمان‌های ذی‌ربط خواهد رسید، امکان واریز وجه خودرو انتخابی را خواهند داشت.

خودروهای ارايه شده، مهلت ثبت‌نام و شرایط ثبت‌نام برای هر دو طرح مشابه بوده و تنها کدهای فروش متفاوت است:

در این طرح نیز برای توزیع خودرو میان مشتریان واقعی، محدودیت‌های طرح‌های از جمله داشتن گواهینامه و محدودیت کد ملی گذشته کماکان اجرا می‌شود.

انتخاب شدگان درطرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به انجام مجدد ثبت نام اقدام کنند، مانند روال همیشگی طرح‌های فروش فوق‌العاده، حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام و احراز هویت متقاضیان، قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط در حضور نهادهای نظارتی انجام خواهد شد و اسامی منتخبان از طریق سایت فروش محصولات این شرکت و ارسال پیامک از سر شماره 300096440 اعلام خواهد شد. پس از آن نیز مشتریان پنج روز فرصت برای واریز وجه خودرو به حساب ایران‌خودرو وجود خواهد داشت.


 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد