در مجمع حخزر چه گذشت؟ برنامه های آتی شرکت چیست؟

در مجمع حخزر چه گذشت؟ برنامه های آتی شرکت چیست؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی دریای خزر با حضور 89 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای نادری، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی دریای خزر با حضور 89 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای نادری، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای تفتی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 به صورت زیر ارايه دادند:

عملکرد مالی شرکت:
 

همانطور که مشاهده می‌شود در بخش درآمد عملیاتی شرکت با رشد 46 درصدی نسبت به سال 1398 به درآمد 473 میلیارد تومان دست یافته است.

در بخش سود خالص نیز شرکت رشد 56 درصدی را تجربه کرده و به سود 143 میلیارد تومان دست یافته است. همچنین در سر فصل دارایی‌ها نیز دارایی جاری شرکت از مبلغ 79 میلیارد تومان به مبلغ 132 میلیارد تومان در سال 1399 افزایش یافته است، در این خصوص شایان ذکر است شرکت افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی در سال 1399 نداشته است.

در سرفصل بهای تمام شده بهای تمام شده شرکت در سال مالی مورد گزارش افزایش داشته که عمده علت آن رشد عوارض بندری و استفاده از سوخت استاندارد بوده، اما حاشیه سود از 23.8 به 30.2 درصد افزایش داشته است.

اهم اقدامات شرکت در سال 1399:
  • تدوین سند چشم انداز در افق 1404.
  • ایجاد واحد برنامه ریزی و توسعه.
  • مطالعات در حوزه کریدور‌های شرق به غرب و شمال به جنوب.
  • تدوین برنامه توسعه ناوگان در افق 1404.
  • مطالعات و تدوین مستندات خرید یک دستگاه شناور تانکر 5.500 تن و یک دستگاه جنرال کارگو 3.500 تن.
  • تدوین توسعه بازار‌های جدید در دریای سیاه و آزوف.
  • شرکت در سال 1399 از تمامی ظرفیت بنادر شمالی استفاده کرده و بعد از گذشت حدود 5 سال در بندر فریدون کنار عملیات کشتیرانی و حمل با را در این بندر انجام داده است.
  • راه اندازی خطوط کانتینری معمولی و یخچالی در بنادر آستارا، انزلی و امیرآباد و راه اندازی خط انتقال کانتینری به بندر ماخاچ قلعه در سال 1400.
  • حمل بار فله بین الملل از کشور قزاقستان به کشور باکو.
  • خرید کشتی و فعالیت در بازار سیاه.
  • توسعه بازار هدف کشور افغانستان.
  • اضافه کردن بخش کانتینری و حمل خودرو در سال 1400.

در رابطه با عملکرد ناوگان کشور‌های حاشیه دریای خزر در بنادر شمالی ایران، حدود 1.300 میلیون تن کاهش ورود و خروج کالا در بنادر شمالی ایران بوده است. شرکت کشتیریانی دریای خزر با وجود این کاهش عملکرد کل ناوگان‌ها موفق به افزایش سهم شده است. در مجموع سهم از بازار شرکت در سال 1399 به 30.3 افزایش پیدا کرده است.

 
 
برنامه‌های آتی شرکت:
  • سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت برای توسعه بازار:
  • توسعه بازار در ایراه ولگا، دن، ازوف و دریای سیاه.
  • توسعه ناوگان در حوزه‌های جنرال کارگو، تانکر و رو_رو.
  • برنامه ریزی و‌توسعه بخش ترانزیت از کشور‌های ترکیه، عراق و افغانستان.
سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش صادرات:
  • استفاده از ظرفیت‌های دفاتر نمایندگی جهت توسعه و جذب حداکثری بازار.
  • توسعه ناوگان رو_رو و تانکر.
  • تعامل با بخش تولید زنجیره تامین جهت توسعه صادرات.
  • توسعه خطوط کانتینری یخچالی معمولی و فلکسی.
سوالات مطرح شده در مجمع:

نرخ فله و کانتینر به چه صورت می‌باشد؟ این نرخ توسط کمیته نرخ و هر دو ماه یکبار انجام می‌شود. 40 فوت 1000 دلار، 1800 دلار کانتینر یخچالی و 700 دلار برای کانتینر‌های 20 فوت.

سوخت مصرفی با نرخ دلار آزاد از شرکت ملی نفت خریداری می‌شود؟ بله با نرخ فب خلیج فارس می‌باشد. مذاکرات جهت اخذ تخفیف در حال انجام است.

در انتها به ازای هر سهم 1.280 ریال سود معادل 90 درصدف تقسیم گردید، موسسه حسابرسی آرمان نوین رسیدگی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی حافظ گام به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد