تهاتر 7 قلم کالا در ازای بدهی نفتی از سریلانکا

تهاتر 7 قلم کالا در ازای بدهی نفتی از سریلانکا

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال گفت: بنابر مذاکرات صورت گرفته قرار است هفت قلم کالا از جمله چای با بدهی نفت مربوط به 12 سال پیش تهاتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدتی است خبر تهاتر نفت ایران با کالاهای مختلف منتشر می‌شود. عجیب‌ترین خبر در این زمینه هم تهاتر نفت ایران با پشم مغولستان بود. حالا باید دید اینبار سریلانکا در ازای بدهی‌های نفتی که به ایران دارد چه کالاهایی را تهاتر می‌کند؟

آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای شمال در این خصوص گفت: بنابر آخرین آمار بدهی نفتی سریلانکا مربوط به 12 سال پیش است که طبق مذاکرات صورت گرفته قرار است، تهاتر شود.

او ادامه داد: سریلانکا در ازای بدهی که به دولت ایران دارد، قرار است هفت قلم کالا از جمله چای دهد که با این وجود تجار پول را به بانک مرکزی می‌دهند.

حسنی گفت: بنابر آمار 26 درصد چای مورد نیاز از سریلانکا وارد می شود که با این وجود میزان واردات و صادرات چای تغییری نخواهد داشت.

به گفته این مقام مسيول، سالیانه 60 تا 70 هزار تن چای وارد می‌شود که هند مقام نخست، سریلانکا مقام دوم و امارات مقام سوم را داراست.

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال گفت: در ازای بدهی نفتی تنها یک قلم کالا نیست، بلکه هفت قلم کالا تهاتر می‌شود.

تهاتر نفت با قطعات مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز پیش از این درخصوص یک تهاتر دیگر با نفت ایران گفته بود: اخیرا شهردار تهران با ريیس جمهور دیداری داشتند. در این جلسه وعده داده شد با بروزرسانی و تعمیر مترو تهران بدهی انباشته شده برای حمل و نقل عمومی از جمله مترو از محل تهاتر نفت تامین تا مشکلات برطرف شود.

مهدی شایسته‌اصل توضیح داد: برای خرید قطعه مترو، نیاز به 500 میلیارد تومان داریم و به غیر از آن اکنون بین هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان منابع برای بروزرسانی ناوگان نیاز است.

او ادامه داد: در گذشته برای نوسازی و بروزرسانی واگن مترو تهران با مالزی قرارداد داشتیم که این قرارداد هم در حال پیگیری است.

این مقام رسمی درباره چرایی مذاکره با چین گفت: چون در ابتدای ساخت مترو ایران قراردادی با شرکت چینی داشتیم، تصمیم گرفتیم برای بروزرسانی و تامین قطعات دوباره از این کشور کمک بگیریم. امیدواریم با بروزرسانی مترو تهران رضایت شهروندان پایتخت و حومه تامین شود.

مطالعه بیشتر: تهاتر نفت با قطعات مترو / چینی‌ها وارد متروی تهران شدند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد