آیا تابستان امسال خاموشی در پیش داریم؟

آیا تابستان امسال خاموشی در پیش داریم؟

مدیرعامل توانیر گفت: ما برای حفظ شرایط موجود نیازمند یاری همه مردم هستیم و اگر مصرف برق مدیریت شود، دچار قطعی برق نمی‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد حسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه نیز می‌تواند در کاهش مصرف برق و جلوگیری از بروز خاموشی موثر باشد اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش کند، مصرف برق کشور به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: حساسیت همه افراد نسبت به مدیریت مصرف برق می‌تواند باعث حفظ محیط زیست شود چرا که هر یک کیلووات ساعت مصرف برق باعث انتشار یک کیلوگرم گاز CO2 در جو می‌شود.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: هر کولر گازی به اندازه 20 دستگاه تنفس مصنوعی برق مصرف می‌کند و استخراج هر یک عدد بیت‌کوین، باعث انتشار 300 هزار تن گاز کربن در فضا می‌شود.

وی در پاسخ به این که «آیا امسال خاموشی درپیش خواهیم داشت؟» گفت: همه همکاران ما برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی تمام توان خود را به کار بسته‌اند و حتی در این راه هفته گذشته شش تن از پرسنل صنعت برق جان خود را از دست دادند با این حال ما برای حفظ شرایط موجود نیازمند یاری همه مردم هستیم و اگر مصرف برق مدیریت شود، دچار قطعی برق نمی‌شویم.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد