افت 2 درصدی شاخص در شروع بورس / شبندر بازار را مثبت می‌کند؟

افت 2 درصدی شاخص در شروع بورس / شبندر بازار را مثبت می‌کند؟

در آغاز معاملات امروز 8 شهریور بازار سهام، شاخص کل بورس با بیش از دو درصد افت در تنها 30 دقیقه، رکوردی منفی از خود به جای گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی دو درصدی در تنها 30 دقیقه، رکوردی منفی از خود به جای گذاشت. اگر چه کارشناسان شروع بازار امروز را با افزایش عرضه پیش‌بینی کرده بودند اما این میزان از ریزش هم دور از انتظار بود.

در 30 دقیقه ابتدایی معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران با حدود 33 هزار واحد کاهش در سطح یک میلیون و 540 هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن هم نزدیک 2 درصد افت داشته است.

اگر چه نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در صف فروش قرار ندارند اما اکثر این نمادها نظیر شپنا، فملی، خودرو و خساپا در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند.

از لحظاتی پیش هم سفارش‎‌گیری برای نماد شبندر آغاز شده است. بازگشایی بدون محدوده نوسان شبندر که روز گذشته توسط ناظر تایید نشد، امروز برای بار دوم انجام می‌شود و در صورت عدم تایید مجدد با محدودیت 5 درصدی بازگشایی خواهد شد. بازگشایی مثبت و پرتقاضای شبندر می‌تواند موجب تغییر روند بازار شود.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان احتمالا در نیمه دوم بازار شاهد معاملات مثبت‌تری باشیم.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد