فارس من‌|‌ اساسنامه پالایش یکم و دارا یکم اصلاح شد‌/ برگزاری مجمع در آینده نزدیک

فارس من‌|‌ اساسنامه پالایش یکم و دارا یکم اصلاح شد‌/ برگزاری مجمع در آینده نزدیک

ريیس سازمان بورس با بیان این که اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم در دولت اصلاح شده است،‌ گفت: به زودی مجمع این دو صندوق برگزار می‌شود.

مجید عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد صندوق دارا یکم و پالایش یکم اظهار داشت:‌ قرار بود ‌اساسنامه این دو صندوق اصلاح شود اما اصلاح اساسنامه صندوق پالایشی و دارا یکم زمان‌بر شد، البته در دولت قبلی تصمیم غلطی بود که اساسنامه این صندوق‌ها در دولت مصوب شده بود، بنابراین برای اصلاح اساسنامه آن هم 7 تا 8 ماه طول کشید، اما بالاخره اصلاحات انجام شد.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که با توجه به اینکه افرادی که دارای سهام ممتاز در صندوق‌های دارایکم و پالایش‌یکم هستند، به تشکیل مجمع عمومی این صندوق‌ها اقدام کنند، اما فرآیند آن کمی طولانی شد، در حال حاضر برای برگزاری مجمع دارایکم و پالایش‌ یکم دعوت شده است و بعد از تغییرات اساسنامه، مجمع این صندوق‌ها برگزار می‌شود.

ريیس سازمان بورس افزود: همچنین بازارگردان برای پالایش‌ یکم و دارا یکم در نظر گرفته می‌شود و بازارگردان در بازار حضور پیدا می‌کند و یونیت‌ها یا واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها را از بازار جمع‌آوری می‌کند تا قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری به ارزش خالص روز (NAV) نزدیک‌تر شود.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: مهلت 10 روزه برای برگزاری مجمع صندوق پالایش‌ یکم و دارا یکم در نظر گرفته شده است و تا هفته آینده مجمع این دو صندوق برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، کاربران خبرگزاری در بخش فارس من با ثبت پویش‌های متعدد‌، از سازمان بورس خواسته‌اند هرچه زودتر ابلاغیه دولت در مورد صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم را اجرا کند تا سهامداران این دو صندوق به حق خود برسند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد