رشد 103 درصدی تجارت ایران با ازبکستان

رشد 103 درصدی تجارت ایران با ازبکستان

سخنگوی گمرک گفت: در سال گذشته، 776 هزار و 137تن کالای غیر نفتی به ارزش 517 میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه 103 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، سید روح‌الله لطیفی همزمان با سفر ريیس مجلس کشورمان به ازبکستان در خصوص روابط تجاری دو کشور اظهار داشت: سهم صادرات کشورمان به ازبکستان از این میزان تجارت 714 هزار و 491 تن کالا به ارزش 402 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه با رشد 146 درصدی همراه بوده است.

وی در خصوص میزان واردات از ازبکستان گفت: 62 هزار تن کالا در سال گذشته به ارزش 115 میلیون دلار نیز از ازبکستان وارد کشورمان شده که 26 درصد نسبت به مدت مشابه، با رشد همراه بوده است.

لطیفی در خصوص کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان توضیح داد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به ازبکستان، لبنیات، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، قیر، روغن پایه، مواد معدنی، مواد پترو پالایشگاهی، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی، لوله و پروفیل، لوازم خانگی، پارچه، کف پوش، محصولات آهنی، ماشین آلات صنعتی و مبلمان از عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان هستند.

وی در خصوص عمده کالاهای وارداتی از ازبکستان گفت: انواع نخ، پنبه، ابریشم، پارچه، حبوبات، ارزن و کايولن از جمله کالاهای اصلی واردات از ازبکستان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص تجارت ایران با ازبکستان در سه ماه نخست امسال توضیح داد: در فصل بهار امسال 46 میلیون و 350 هزار دلار کالا از ایران به ازبکستان صادر شد و در این مدت 14 میلیون و 150 هزار دلار کالا از ازبکستان به ایران وارد شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد