معرفی هایما S5 پلاس / مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران

معرفی هایما S5 پلاس / مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران

مدل جدیدی از هایما S5 به زودی توسط ایران خودرو برای فروش در کشور، معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور، از نظر فنی، چند تفاوت‌ با نسخه‌ی قبلی دارد؛ اما در نمای داخلی و بیرونی، متحول شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدل جدیدی از هایما S5 به زودی توسط ایران خودرو برای فروش در کشور، معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور، از نظر فنی، چند تفاوت‌ با نسخه‌ی قبلی دارد؛ اما در نمای داخلی و بیرونی، متحول شده است.

از حدود سال 1395، هایما S5 توربو توسط ایران خودرو به بازار ایران معرفی شد و مدتی بعد، مدل بزرگ‌تر با نام S7 به جاده‌های کشورمان رسید. پیش از آغاز موج جدید تحریم‌‌ها، افزایش ارزش دلار و ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397، استقبال عمومی از خودروهای هایما در ایران، متناسب با کراس‌اوورهای مدیران خودرو (چری تیگو 7 و X33) یا جک S5 نبود.

این شرایط، البته دلیلی منطقی برای مقایسه‌ی کیفیت فنی خودروهای برند هایما با رقبا نیست؛ چراکه قیمت هایما S5 و S7 برای بازار ایران در سال 1396، کمی بالاتر از حد متعارف بود.

نباید فراموش کنیم هایما S5 با پیشرانه‌ی قوی‌تر نسبت به X33، با تعدادی محدود پیش‌فروش شد و فرصت عرضه‌ی عمومی را با ظهور بحران اقتصادی در ایران، از دست داد.

هایما S7 هم ابتدا با موتور ضعیف تنفس طبیعی به بازار رسید و خریداران را با ایرادات فنی ناامید کرد؛ اما از سال‌های بعد همراه پیشرانه‌ی توربوشارژ و بهبود شرایط کیفی، فروش بهتری تجربه کرد.

هایما S5 از سال 2018 تغییره چهره داده و ظاهری متفاوت از خودروی موجود در ایران پیدا کرده است. این مدل احتمالا در سال 1401 با نام S5 پلاس توسط ایران خودرو به بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

قیمت احتمالی هایما S5 پلاس در ایران

شکی نیست که هایما S5 جدید از نظر فنی، برتری مهمی نسبت به چری ایکس 33 دارد. این خودرو اگر مثل گذشته با موتور توربوشارژ تولید شود، رقیب مهمی برای چری تیگو X55 مدیران خودرو خواهد بود و احتمالا قیمتی در حدود 700 تا 800 میلیون تومان خواهد داشت.

باتوجه به سابقه‌ی خدمات مدیران خودرو برای گارانتی محصولات و کیفیت ساخت تیگو X55 در مقایسه با S5، محصول چری ارزش خرید بالاتری نسبت به هایما دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی هایما S5 جدید

براساس اطلاعات موجود در سایت هایما و منابع خبری مرتبط با خودروهای چینی روسیه، هایما S5 پلاس دارای دو نوع پیشرانه‌ی 1/6 لیتری تنفس طبیعی و 1/5 لیتری توربوشارژ است.

مدل پایه، 122 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور دارد. بیشترین قدرت در 6 هزار دور بردقیقه و نهایت گشتاور در 4 هزار دور بر دقیقه تولید می‌شود. هایما S5 توربو، مشابه نسخه‌ی موجود در ایران، قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

میانگین مصرف سوخت دو مدل هایما S5، هفت تا هشت لیتر در صد کیلومتر با استانداردآلایندگی یورو 5 است.

هایما S5 در بازار جهانی، همراه جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک CVT و سیستم انتقال نیرو به محور جلو فروخته می‌شود. در رسانه‌های کشورمان، به‌تازگی شایعاتی مبنی بر نصب گیربکس اتوماتیک 6 سرعته روی هایما S5 ایران خودرو شنیده شده است.

باتوجه به اطلاعات موجود از این مدل در سایت شرکت سازنده‌ی چینی، عجیب به نظر می‌رسد؛ اما توسط بعضی منابع نزدیک به ایران خودرو خراسان، تایید شده است.

امکانات رفاهی و آپشن‌های ایمنی

در تصاویر موجود از هایما S5 جدید، رینگ‌های اسپرت 17 اینچ آلومینیوم با تایرهایی به پهنای 215 میلی‌متر دیده می‌شوند. این خودرو در مدل مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ، نمایشگر لمسی 7 اینچ همراه ناوبری ماهواره‌ای و درگاه USB و رابط بلوتوث برای تماس تلفنی است.

همچنین امکانات دیگری همچون سانروف، کروز کنترل، صندلی برقی برای سرنشینان جلو، تهویه مطبوع خودکار، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، حسگر باد تایرها و پنل دیجیتال پشت فرمان وجود دارد.(منیع: مجله خودرو پدال)

 

آخرین اخبار حوزه خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

مطالعه بیشتر: درصد تغییر قیمت خودروهای مونتاژ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد