اضافه شدن 12 هزار هکتار زمین به مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی دو سال گذشته

اضافه شدن 12 هزار هکتار زمین به مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی دو سال گذشته

ريیس هیات مدیره و ريیس مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: طی دو سال گذشته 12 هزار هکتار زمین به...

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست بررسی و پیگیری وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان رباط کریم با حضور "علی رسولیان" ريیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی" نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، "سید نظام‌الدین موسوی" و "محسن دهنوی" اعضای هیات ريیسه مجلس شورای اسلامی، "احمدی" فرماندار رباط کریم،" افشار نادری" معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و مدیران شهرک‌های صنعتی این شهرستان در محل فرمانداری رباط کریم برگزار شد.

ريیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نیز در این نشست اظهار کرد: طی دو سال گذشته 12 هزار هکتار زمین به اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه 2 سال قبل‌تر از آن رشد 231 درصدی داشته است.

"علی رسولیان" افزود: رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان تهران بالاست و شهرستان رباط کریم از جمله مناطقی است که تقاضا برای سرمایه‌گذاری در آن زیاد است، شرکت‌های تولیدی از جمله دانش بنیان‌ها در حال رشد و توسعه هستند و شهرک‌های صنعتی، تخصصی و همچنین لکه‌هایی نیز در این حوزه شکل گرفته است.

وی، با بیان اینکه امکان و ظرفیت توسعه شهرک‌های صنعتی در این شهرستان(رباط کریم) وجود دارد، افزود: در سفر استانی هیات دولت مصوبات بسیار خوبی در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی گرفته‌ایم و مجوز توسعه شهرک‌های صنعتی پرند و نصیرآباد را اخذ کرده‌ایم.

ريیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: برای توسعه شهرک صنعتی نصیرآباد 130 هکتار زمین در نظر گرفته شده است که در حال نهایی‌شدن است. همچنین برای توسعه شهرک صنعتی پرند نیز حدود 100 هکتار زمین از شرکت عمران شهرهای جدید(وزارت راه و شهرسازی) درخواست داده ایم که امیدواریم این رقم به مساحت شهرک صنعتی پرند اضافه شود.

رسولیان، در خصوص تامین زیرساخت‌های صنعتی نیز ادامه داد: در سال گذشته حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران هزینه کردیم و کار توسعه شهرک‌ها و تامین زیرساخت‌ها با اهتمام ویژه‌ای جلو می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت 96 پست برق را نیز با وزارت نیرو مشارکت کرده ایم که 40 درصد هزینه‌های آن را توانیر، 30 درصد از محل منابع استانداری‌ها و 30 درصد مابقی را سازمان ما تامین خواهد کرد. در این راستا احداث یک پست برق 20/63 با مشارکت توانیر و بخش خصوصی برای شهرک صنعتی پرند تفاهم شده است.

ريیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم که برای اراضی کنار فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) نیز مجوز ایجاد شهرک فناوری را اخذ نمايیم، شرکت‌های دانش بنیان، هایتک، نوآور و فناور می‎توانند محصولات خود را در قالب نمایشگاه در این شهرک نیز عرضه نمایند.

رسولیان، اولویت واگذاری زمین را در شهرهای بزرگ برای همین شرکت‌های دانش بنیان، هایتک، نوآور و فناور دانست و یادآوری کرد: 130 هکتار زمین در شهرک صنعتی پرند در حال تامین زیرساخت‌ها برای ارايه به فعالان اقتصادی است که با اولویت شرکت‌های دانش بنیان واگذار خواهد شد.

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی ساماندهی لکه‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی و تخصصی با نگاه زیست محیطی و شکل‌گیری بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های صنعتی شهرستان رباط کریم می‌تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر و اشتغال‌زایی را فراهم آورد.

"حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی" افزود: تقاضا برای سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی در شهرستان زیاد است و باید با تامین زیرساخت‌های لازم از جمله زمین صنعتی و با اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی به موضوع نگاه کنیم.

فرماندار شهرستان رباط کریم نیز مواردی از جمله تامین زیرساخت‌های فعالیت‌های صنعتی از جمله آب، برق و گاز را مورد تاکید قرار داد و آمادگی و همکاری حداکثری خود را برای توسعه صنعتی و ارتقای شاخص‌های صنعتی در این شهرستان اعلام کرد.

در این جلسه مقرر شد برای تامین آب شهرک صنعتی پرند، پساب از شرکت آب منطقه ای تهران خریداری شود تا پس از تصفیه آن توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران به نرخ قابل قبول و به صرفه برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ارایه شود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 851 شهرک و ناحیه صنعتی و 6 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 7 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 100 هزار و 564 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 50 هزار و 373 واحد صنعتی و چهار هزار و 260 واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و 12 هزار و 493 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد