قیمت طلا و سکه امروز 7 آذر 1400

قیمت طلا و سکه امروز 7 آذر 1400

اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانیدر همان نرخ روز گذشته ثابت ماند. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد شنبه 7 آذر یک میلیون و 250 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در همان نرخ 1792 دلار ثابت مانده است. قیمت طلا 18 عیار در بالاترین نرخ بازار با روندی کاهشی امروز یک میلیون و 250 هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و 251 ثبت شده است.

قیمت سکه که دیروز با یک روند کاهشی روبه‌رو شده بود امروز افزاش داشت و به قیمت 12 میلیون و 570 هزار تومان رسید.

به گفته فعالان، برگشت اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر مرز هزار و 800 دلار مهم‌ترین عاملی بود که فلز گران‌بهای داخلی را در مسیر نزولی قرار دهد. طلا در روز جمعه در مقاطعی به بالای هزار و 800 دلار رفت، ولی برگشت آن به کانال پایین‌تر به بازیگران داخلی سیگنال داد که بهتر است منتظر افزایش قیمت فلز زرد نباشند.

طلا در آخرین هفته نوامبر، روند پرنوسانی را پشت سر گذاشت و طی آن قیمت اونس پس از اعلام تصمیم جو بایدن مبنی بر انتصاب مجدد جروم پاول در سمت ريیس بانک مرکزی آمریکا، به پایین 1800دلار سقوط کرد.

بازارها این تصمیم را سیگنالی برای تسریع روند تحکیم سیاست پولی تعبیر کردند و قیمت طلا به پایین‌‌‌ترین حد طی سه هفته اخیر نزول کرد. اما تجدید نگرانی‌ها نسبت به پاندمی کووید-19 تقاضا را برای طلا به عنوان دارایی امن برانگیخت و قیمت‌ها برای تست مقاومت در سطح 1800دلار حمایت شدند.

با این حال هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در سطح 1792دلار بسته شد و افت حدود 3درصدی را در کارنامه هفتگی به ثبت رساند. عده‌ای از کارشناسان قیمت بالاتر طلا در هفته جاری را پیش‌بینی می‌کنند؛ زیرا بازارها همچنان به ظهور واریانت جدید کووید-19 واکنش نشان می‌دهند.

مطالعه بیشتر: فعالان بازار طلا چشم انتظار مذاکرات / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 7 آذر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد