جاماندگان سود سهام عدالت بخوانند | اطلاعیه مهم درباره واریز سود سهام عدالت

جاماندگان سود سهام عدالت بخوانند | اطلاعیه مهم درباره واریز سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فرصتی دوباره برای مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی 1399 را دریافت نکرده‌اند داده است تا اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند. مشمولان جامانده برای ویرایش اطلاعات به کجا باید مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود؟

به گزارش نبض بورس، اسفند سال 1400 سود سهام عدالت در اولین مرحله برای برخی از دارندگان سهام عدالت، واریز شد. اما برخی هم از دریافت این سود جا ماندند. این افراد به دلیل شماره شبای نامعتبر و حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود خود را دریافت نکردند. اردیبهشت ماه نیز با تکمیل اطلاعات سود برخی دیگر واریز شد.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است گفت: در مرحله اول و دوم به ترتیب 307 و 200 هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سود‌های سنواتی سال‌های 1398 و 1399 خود را دریافت کردند.

مهمترین دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت

حدود یک میلیون و 800 هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فرصتی دوباره برای تکمیل اطلاعات و پرداخت سود داده است و جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آن‌ها واریز شود.

سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های 98 و 99 خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. این افراد نگران سود‌های خود نباشند این سود‌ها محفوظ است.

اطلاعیه مهم درباره واریز سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی 1399 را دریافت نکرده اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

در این اطلاعیه آمده است: این مشمولان باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که علاوه بر شماره شبای نامعتبر، «حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت» از مهم‌ترین عللی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

بر اساس این، مشمولین سهام عدالتی که یکی از علل فوق شامل آنها می‌شود باید برای رفع و اصلاح این مغایرت‌ها اقدام کنند تا در مراحل آتی سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد