خودروی کارکرده تمیز و سالم از کجا بخریم؟

خودروی کارکرده تمیز و سالم از کجا بخریم؟

وقتی روزهای ما کرونایی نبود و وضعیت اقتصاد خانواده‌ها سروسامان بیشتری داشت، همیشه این مقطع از سال فصل رونق گرفتن بازار خودرو بود.

برترین‌ها: وقتی روزهای ما کرونایی نبود و وضعیت اقتصاد خانواده‌ها سروسامان بیشتری داشت، همیشه این مقطع از سال فصل رونق گرفتن بازار خودرو بود.

آدم‌های زیادی را می‌دیدیم که در سطح شهر، به شوق فرا رسیدن بهار و تعطیلات سال نو دنبال خرید خودروی جدید افتادند. مراکز تعویض پلاک شلوغ می‌شد و خیلی‌ها پوشه به دست و با عجله از پله‌های نمایندگی‌ها و دفاتر ثبت اسناد بالا و پایین می‌رفتند. پدران و مادرانی که با شوق یک سفر نوروزی به اتفاق خانواده مظنه خودروهای روز داخلی و خارجی راجویا می‌شدند. امسال اما خبری از رونق سال‌های قبل در این بازار نیست.

تیراژ خودروهای داخلی افت محسوسی دارد و خبری از واردات خودروهای کره ای و ژاپنی و اروپایی نیست. هیچکس هم نمی‌داند ویروس منحوس کرونا تا کی مهمان ماست و چقدر شانس یک سفر نوروزی خانوادگی داریم. در این وضعیت اما خیلی از مصرف کنندگان هنوز ضرورت خرید خودرو را احساس می‌کنند. وقتی امکان خودروی صفر کیلومتر وجود ندارد و برنده شدن در لاتاری خودروسازان داخلی شبیه رویا شده، آن‌ها فقط یک کوره راه را مقابل خود می‌بینند؛ خرید خودروی کارکرده از بازار آزاد.

ماشین‌بازها می‌گویند 10 آیتم در تعیین قیمت خودروی کارکرده تاثیر دارد. از مدل و رنگ‌شدگی خودرو گرفته تا وضعیت فنی و آپشن‌ها و دسترسی به قطعات یدکی و... باید قبول کنیم تسلط داشتن روی همه این موارد نیاز به دانش فنی وسیعی دارد. بخشی از این اطلاعات را شاید بتوانیم با پرس‌وجو یا از سایت‌های اینترنتی به دست بیاوریم. ولی واقعا بعید است کسی بتواند با بسنده کردن به این تيوری‌ها بفهمد فلان خودرو موتورش شاتون زده یا آن یکی برق دزدی دارد! این خودرو واشر سرسیلندر سوزانده یا کف آن هم آفتاب دیده!

بنابراین باید یک راه حلی برای خرید بدون استرس و دردسر خودروی کارکرده وجود داشته باشد. کارنامه یکی از همکاران سایت دیوار است که برای همین کار طراحی شده است؛ یعنی خریداران خودرو می‌توانند با با استفاده از این سرویس درخواست کارشناسی و مشاوره قیمت بدهند و ظرف 30 دقیقه کارشناس به محل مورد نظر اعزام می‌شود. بیش از 400 نقطه خودرو را بررسی می‌کند. قیمت متناسب با وضعیت خودرو و شرایط روز بازار ارايه می‌دهد. یک گزارش کارشناسی مکتوب هم به خریدار ارايه می‌دهد که خود شرکت آن را تا سقف 20 میلیون تومان ضمانت می‌کند. هزینه هم همان زمان ثبت درخواست روی سایت به محض وارد کردن مدل خودرو ثبت می‌شود و قابل پرداخت است.

حالا اگر خودتان خودرویی را برای کارشناسی کردن سراغ نداشتید هم می‌توانید روی کارنامه حساب کنید. این سایت یک فهرست بلند بالا و مفصل و پر از جزيیات آماده دارد از خودروهای کارشناسی شده. یعنی قبلا تمام زیر و بم این خودروها را کارشناس بررسی کرده که به این آگهی‌های دستچین شده رسیدند. در محتوای آگهی هم اطلاعات فنی و بدنه و اینکه چه نقایصی دارند برای خریداران تشریح شده.

قیمت هم که طبعا منصفانه و طبق شرایط روز بازار ثبت شده است. هر کدام از این خودروها یک کارشناس منحصر به فرد دارد. شماره تماس او پای آگهی درج شده و هر روز از ساعت 9 تا 19 می‌توانید با او تماس بگیرید و قرارمدار معامله را بگذارید. خلاصه که با این سرویس و امکانات جدید خرید خودروی کارکرده مثل قبل ترسناک نیست. شاید برای این شب عید اتفاقا پیدا کردن یک خودروی سالم و تمیز که افت قیمت هم داشته، گزینه اقتصادی و دلچسبی باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد