قیمت مرغ بالاتر از 24 هزار و 900 تومان گرانفروشی است

قیمت مرغ بالاتر از 24 هزار و 900 تومان گرانفروشی است

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از عرضه جوجه یک روزه بیش از 2 برابر نرخ مصوب در بازار خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب‌اسداله نژادنایب، با تاکید بر عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار گفت: علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید، اما مرغ زنده با نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد که با این وجود توزیع بالاتر از نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومان گرانفروشی است.

وی افزود: اگرچه در شرایط فعلی قیمت تمام شده تولید بالاتر از نرخ مصوب تمام می‌شود، اما انتظار حداقلی ما این است که با کنترل و نظارت از عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ مصوب جلوگیری شود.

اسداله‌نژاد با اشاره به افزایش نامتعارف قیمت جوجه یکروزه در بازار بیان کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان 2 برابر نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود که به اعتقاد بنده عرضه از طریق سامانه بازارگاه بدلیل کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها تنها راه حل کنترل بازار محسوب می‌شود.

این مقام مسيول ادامه داد: اگرچه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که مشکل کمبود مرغ از اوایل خرداد به علت کمبود تولید اتفاق بیفتد، اما متاسفانه این‌موضوع از هفته اخیر در بازار رخ داد.

به گفته وی، بنابر اطلاعات رسیده به ما هر کیلو گوشت مرغ تا نرخ 30 هزار تومان هم در مغازه ها عرضه می‌شود که این امر شروع نابسامانی و عدم نظارت و کنترل در بازار است.

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغداران در التهاب بازار مرغ نقشی ندارند، گفت: گرچه در زمان بحران قبلی بازار مرغ، واحدهای مرغداری با نرخ مصوب مرغ را عرضه می‌کردند، اما انحراف در زمان توزیع منجر به التهابات بازار مرغ شد.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در کنترل بازار مرغ نقش موثری دارد، گفت: نظارت از واحدهای مرغداری تا کشتارگاه و همچنین از کشتارگاه مستقیم تا بازار مصرف باید صورت گیرد تا توزیع در مسیر منحرف نشود.

اسداله‌نژاد با تاکید بر کنترل قیمت مولفه‌های تولید بیان کرد: دولت قیمت مولفه‌های تولید را باید کنترل کند تا افزایش نیابد و همواره جوجه با نرخ مصوب بدست مرغدار برسد، چنانچه دولت توان این کار را ندارد، قیمت را اصلاح کند.

نايب‌ريیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه تحقق میزان جوجه‌ریزی به برنامه ستاد تنظیم بازار دور از انتظار است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه‌ریزی به 113 تا 115 میلیون قطعه برسد. گرچه به اعتقاد بنده همین میزان هم باید راستی‌آزمایی شود چرا که بسیاری از واحدها برای جوجه‌ریزی بدنبال تامین جوجه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد