زمزمه های تهاتر نفت با واگن مترو / گشت ارشاد در...

زمزمه های تهاتر نفت با واگن مترو / گشت ارشاد در...

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: آنچه که بنده از آن مطلع هستم این است که در جلسه‌ای که با مسولین شهرداری داشته‌ایم...

امروزه با توجه به حجم بالای ترافیک به خصوص در ساعات ابتدایی روز، با بهبود وضعیت کرونا در کشور میزان استفاده‌کننده گان از مترو در این شرایط افزایش یافته است و کارشناسان شهروندان را به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توصیه می‌کنند. ولی به دلیل کمبود واگن‌های مترو امکان فاصله‌گذاری اجتماعی آن صورت وجود ندارد. البته با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تعداد استفاده‌کنندگان از این شهر زیر زمینی چند برابر شده اند، هرچند درحال‌حاضر تعداد کثیری از افراد زمان طولانی مدت را در ازدحام جمعیت سپری می‌کنند. اما سوال اینجاست اگر بر تعداد واگن‌های قطار بیفزایم باز هم شاهد چنین جمعیتی در ایستگاه‌های مترو خواهیم بود؟

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، در رابطه با این موضوع به گسترش‌نیوز می‌گوید: افزایش واگن‌های مترو قرار دادی است که از دولت قبل وجود داشته و در حال پیگیری است. از ابتدا قرار بر این بوده تعداد 600دستگاه واگن جدید از طریق کمک دولت به ناوگان متروی تهران افزوده شود.

نیاز تهران به 2500دستگاه واگن است نه 1500 دستگاه

او در ادامه اضافه کرد: اگر چه سعی بر واردات واگن‌های مترو همواره وجود داشته اما بنا به دلایل متعددی این امکان فراهم نشده بود. البته دولت جدید وعده هایی مبنی بر افزایش تعداد واگن و بر طرف کردن این معضل واردات واگن‌های مترو داده است. اما این مسيله زمان بندی مشخص شده‌ای ندارد که چه زمانی قرار است که این واگن‌ها در اختیار ناوگان متروی تهران گذاشته بشود.

وی افزود: ناوگان مترو تهران برای سهولیت در جابه‌جایی مسافران به 2500 دستگاه واگن نیاز دارد اما درحال‌حاضر از این تعداد تنها 1500 دستگاه واگن موجود است. همچنین تعداد 364 دستگاه از این تعداد واگن از رده خارج شده و نیاز به بازسازی دارند.

تهاتر نفت با واگن

او در ادامه درباره ی چگونگی واردات این واگن‌ها افزود: با توجه به توافقی که بین وزارت نفت و شهرداری انجام شده، قرار بر این است که از طریق تهاتر با نفت صورت بگیرد، به همین دلیل یک مقدار فرآیند وارد کردن این واگن‌ها با مشکل رو به رو شده است. اما ظاهرا وزیر محترم نفت این قول را داده که پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا هر چه سریعتر این واگن‌ها در اختیار ناوگان متروی تهران قرار بگیرد. امیدوار می‌رود که این کار هر چه سریع تر انجام بگیرد و مانند وعده‌های قبلی بی‌نتیجه نماند.

نیروی انتظامی به کمک ماموران مترو می‌آیند

چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر حضور گشت ارشاد در ایستگاه‌های مترو منتشر شد که ابهاماتی را برای همگان به دنبال داشت. امانی این موضوع را رد کرده و در رابطه با آن توضیح می‌دهد: چنین موضوعی صحت ندارد و گشت ارشاد در ایستگاه‌ها مترو فعالیتی نخواهند داشت. شکایت‌های بسیاری از سوی زنان داشته‌ایم که چرا آقایان وارد واگن‌های بانوان می‌شوند. با وجود آنکه به ماموران مترو این موضوع را جهت جلوگیری از این مسيله اطلاع داده‌ایم آنها ادعا کرده‌اند که کاری از دستشان بر نمی‌آید. همین دلیل موجب شده تا به منظور جداسازی واگن‌های آقایان از بانوان بر روی سکوها از نیروی انتظامی کمک گرفته شود. اما چیزی تحت عنوان حضور گشت ارشاد در ایستگاه‌های مترو صحت ندارد تنها بحث کنترل و جداسازی واگن‌ها در میان است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد