پیش بینی بورس فردا 28 بهمن 99، روند چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا 28 بهمن 99، روند چگونه خواهد بود؟

بورس امروز یک روز منفی دیگر را پشت سر گذاشت و نامتقارن شدن دامنه نوسان در دو روز اخیر نتوانست آن گونه که باید تاثیر خود را بر روی بازار بگذارد. بورس در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز بازار سرمایه یکی از روز‌های قرمز دیگر را پشت سر گذاشت و بیشتر نماد‌ها در بازه منفی بسته شدند.

 

الهه ظفری تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره بورس امروز گفت: طی بازار روز جاری معاملات خرد سهام 94.105 میلیارد ریال و خروج پول حقیقی معادل 7.670 میلیارد ریال از بخش سهامی بازار را شاهد بودیم. هرچند در اواخر بازار شاهد جمع شدن صفوف فروش برخی از نماد‌های بزرگ بازار بودیم، اما در کلیت بازار روند منفی و بی نوسانی مشاهده شد.

وی افزود: دلار نیمایی در ابتدای روز جاری به به رقم 250.670 ریال رسیده بود که خبر تاثیرگذاری بر وضعیت بنیادی سهام بود، اما واکنش مثبت قابل توجهی در معاملات سهام این دست از شرکت‌ها رخ نداد. شاخص هم وزن 123 واحد مثبت بسته شد که بیشتر تحت تاثیر مثبت‌های برخی سهام کوچک بوده است.
این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: هرچند در بسیاری از سهام شرکت‌ها شاهد صف فروش بوده ایم، اما این صفوف فروش از نظر مبلغی سنگین و غیرقابل مدیریت نبوده اند لذا به نظر می‌رسد مشکلی که در حال حاضر بیش از هر چیز بازار را درگیر کرده است نبودن تقاضا برای خرید است. همچنین طی روز‌های اخیر شاهد نوع خاصی از فروش‌های سنگین در بازار بوده ایم که با توجه به کاهش قابل توجه قیمت سهام بخصوصا در مقایسه با ابتدای سال جاری غیرمنطقی و غیرعادی به نظر می‌رسد.

ظفری ادامه داد: کاهش دامنه منفی سهام نیز هرچند به نظر می‌رسید بتواند از هیجان فروش در روز‌های پیش رو کم کند، اما متاسفانه طی دو روز اخیر کارساز نبوده و ترس از انباشت سنگین فروشنده‌ها در صف‌های فروش بدون کاهش قیمت متناسب با آن را دامن زده است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس در روز‌های آینده گفت: بهترین برآوردی که از وضعیت بازار در روز‌های پیشرو می‌توان داشت ایجاد کف در قیمت‌های حال حاضر و رفتار نوسانی برای بازار است تا در کلیت بازار جمع بندی مبنی بر عدم کاهش بیشتر قیمت‌ها اتفاق بیوفتد تا پس از بهبود نسبی شرایط و از بین رفتن ابهامات حال حاضر پیرامون نرخ دلار، وضعیت مذاکرات و رفتار قیمت‌های جهانی در سال میلادی جدید و... ارزنده بودن آن‌ها ثابت شده تا نقدینگی لازم برای رشد قیمت‌ها به سمت بازار جذب گردد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد