در جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس چه گذشت؟

در جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس چه گذشت؟

در جلسه امروز وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس قرار شد تا نظام قیمت گذاری خودرو، به‌زودی تغییر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران ارشد شرکت‌های بورسی از تصمیمات جدید وزارت اقتصاد برای حمایت از بورس خبر داد.

خاندوزی در مورد گمانه‌زنی‌ها در مورد جبران کسری بودجه از طریق بورس اعلام کرد، از این به بعد دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از راه مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.

وزیر اقتصاد با اشاره به حذف قیمت‌گذاری‌های مضر و دستوری در صنایع بورسی اعلام کرد که به زودی خبر تغییر نظام قیمت‌گذاری خودرو از سوی وزارت صمت منتشر خواهد شد.

خاندوزی گفت: «در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک و نرخ تسعیر ارز بانکها و قواعد پالایشی ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم اشتباهات بزرگی صورت گرفته که باید با همکاری وزارت های نفت و صمت و بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم.»

خاندوزی همچنین از برنامه وزارت اقتصاد برای پیش‌بینی‌پذیر کردن نرخ‌های کلیدی اقتصاد و بورس خبر داد و اعلام کرد که این وزارتخانه به دنبال زدودن نااطمینانی از بازار است. او همچنین به صورت ضمنی به این موضوع اشاره کرد که فروش اوراق دولتی در بورس به صورت موقت متوقف خواهد شد.

به نظر می‌رسد این اخبار شوکی مثبت را به بورس وارد کرده به طوری که بازار سهام امروز در آغاز معاملات خود بیش از 6هزار واحد مثبت شده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد