بازار ارز یک بازار تخصصی است / اعلام سیاست‌های ارزی را به بانک مرکزی واگذار کنند

بازار ارز یک بازار تخصصی است / اعلام سیاست‌های ارزی را به بانک مرکزی واگذار کنند

ريیس کل بانک مرکزی اظهار کرده، بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است. در اولین جلسه حضور در هیات دولت قبل از انتصاب درخواست کردم که در خصوص مسايل ارزی، اعلام سیاست‌ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعا این بهترین کمک مسيولین محترم به بانک مرکزی و ثبات در بازارهای پول وارز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی، ريیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: از نیمه سال 97، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد.

* در دوسال گذشته، این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبورداد. در این میان، فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیرانسانی بر مردم عزیزمان وارد شد، اما اینکه، بدون سیاستهای بانک مرکزی در این دوره، چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود قابل تصور نیست.

* بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ داردکه نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار و مستقل از سیاستهای مالی و بودجه ای تعیین شود و انتظار داردکه با تصحیح انتظارات و تخلیه اثر شوکهای سیاسی، نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد

* بارها گفته ام، تقویت ارزش پول ملی، مهمترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارتها، به کار بردم تا نیازهای بودجه ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند.

*بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است. در اولین جلسه حضور در هیيت دولت قبل از انتصاب ودر اولین جملات خود از آقای ريیس جمهور و اعضای محترم دولت درخواست کردم که ، اگر به انتصاب اینجانب رای می‌دهند، با این شرط همراه باشد که در خصوص مسايل ارزی، اعلام سیاست‌ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعا این بهترین کمک مسيولین محترم به بانک مرکزی و نیز ثبات در بازار های پول وارز است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد