شاخص کل بورس امروز مثبت شد / گروه‌های کوچک قربانی سیاست‌های دولت

شاخص کل بورس امروز مثبت شد / گروه‌های کوچک قربانی سیاست‌های دولت

امروز شاخص کل بورس با 21 هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و 496 هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با 21 هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و 496 هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن هم در پایان بازار امروز با هفت هزار واحد مثبت در محدوده 451 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص‌سازان بازار امروز را با تحرکات مثبت به پایان رساندند و پارسان، نوری و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند. در پایان هم بیشترین تراکنش برای سپید، آبادا و برکت ثبت شد.

بیشترین حجم معاملات را امروز دی با 433 میلیون سهم خساپا با 400 میلیون سهم وبملت با 273 میلیون سهم خودرو با 272 میلیون سهم و شبندر با 249 میلیون سهم داشتند.

ارزش معاملات امروز به شش هزار و 129 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات هم 7٫202 میلیارد سهم بود. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از شش هزار میلیارد تومان رسید و 310 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد 222نماد و افت بیش از سه درصد 57 نماد در بازار اتفاق افتاد.

در پایان بازار امروز بیشتر گروه‌های بازار رنگ سبز را به خود دیدند. فلزات اساسی و خودرویی‌ها که چند روزی است با افت تقاضا و کاهش قیمت همراه شدند امروز به روند عادی خود برگشتند. علی عصاری، کارشناس بازار سهام هم پیش‌بینی کرده در روزهای آینده شاهد افزایش تقاضا و رشد این دو گروه باشیم.

برخلاف گروه‌های بزرگ بازار که امروز روند خوبی را داشتند بیشترین نمادهای منفی در گروه‌های کوچک بازار به چشم می‌‎خورد آن هم به دلیل سیگنال‌های منفی به صنعت سیمان، برق و قندی است که به نظر می‌رسد اگر سیاست‌های دولت درباره این صنایع مشخص شود راه این نمادها مشخص‌تر شود.

 

برای مطالعه بیشتر گزارش دستکاری در بازار اتفاق افتاده است؟ /کدام صنایع با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند؟ را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد