تفریغ بودجه 99| دولت روحانی 12.5 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به ثروتمندان داد+سند

تفریغ بودجه 99| دولت روحانی 12.5 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به ثروتمندان داد+سند

دولت‌های یازدهم و دوازدهم 12 هزار 576 میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالای درآمدی داد در حالی که باید طبق قانون حذف می‌شدند.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دیوان محاسبات گزارش داد بیش از 23 میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده‌اند اما به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای قطع یارانه اعلام نشده است.

در این گزارش اعلام شد: طبق جز یک قانون بودجه سال 99، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌ بگیران، با ارايه دلیل و مدرک به افراد،‌ اقدام کند.

نتایج تفریغ بودجه نشان می‌دهد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای حکم این بند و ماد ه 4 آیین نامه اجرایی آن، نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی یارانه بگیران از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به شرح زیر اقدام نموده است.

در حال حاضر 76 میلیون 855 هزار نفر یارانه بگیر ثبت شده که از این میزان 23 میلیون و 33 هزار نفر یارانه بگیر سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده اند که البته به سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اعلام نشد.

وزارتخانه مزبور در خصوص اعلام خانوارهای شناسایی شده به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت حذف از لیست یارانه بگیران اقدامی انجام نداده که مبین عدم رعایت مفاد حکم این جزء است.

بر این اساس بیش از 12 هزار و 576 میلیارد تومان یارانه به سه دهک بالای درآمدی اختصاص یافت.

مبلغ پرداختی به سه دهک بالای درامدی در سال 99 به شرح زیر است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد