روز سیاه بورس تهران / همه گروه‌ها ریزش کردند

روز سیاه بورس تهران / همه گروه‌ها ریزش کردند

امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با بیش از 2٫5 درصد افت در کانال یک میلیون و 418 هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با 38 هزار واحد منفی (2٫6 درصد افت) در کانال یک میلیون و 418 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم همسو با شاخص کل با 12 هزار واحد منفی در محدوده 401 هزار واحد قرار گرفت. همچنن ارزش معاملات هم امروز چهار هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد سهام امروز 5811 میلیارد تومان بوده که مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. همچنین امروز 50 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

گروه‌های صنعتی، معدنی و پالایشی امروز بیشترین تاثیر را در بازار گذاشتند. فارس، شستا و فولاد در صدر تاثیرگذارترین نمادهای بازار قرار داشتند.

پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز فسبزوار، کیمیاتک و شستا بودند. همچنین بیشترین حجم معامله هم برای نمادهای خودرویی خساپا و خودرو و نماد کمند ثبت شد.

در بازار امروز بیشتر گروه‌ها با افت قیمت همراه شدند و شاخص‌سازان بازار هم با عرضه رو به رو شدند.

در تحلیل بازار امروز جواد فلاحیان به تجارت‌نیوز گفت: بیشتر نوسانات منفی بازار در این روزها به رفتاری مالی فعالین بورسی برمی‌گردد.

وی در این باره توضیح داد: قبلا هم در بازار پیش آمده همچنین اتفاقاتی رخ دهد و به عبارتی اصطلاحا می‌گویند بازار دیوانه شده است.

این کارشناس بازار معتقد است رفتار بازار به این شکل تنها در کوتاه‌مدت دوام می‌آورد کوتاه و در نهایت مسیر خودش را پیدا می‌کند.

فلاحیان می‌گوید درباره علت افت شاخص کل بورس دنبال عوامل بنیادی نمی‌توانیم باشیم چون تمام عوامل بنیادی صعود را نشان می‌دهند و بیشتر به همان مسايل رفتاری معامله‌گرها برمی‌گردد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد