قیمت خودرو امروز 7 آبان 1401/ واردات انحصاری؛ تاثیری بر قیمت‌ها می‌گذارد؟

قیمت خودرو امروز 7 آبان 1401/ واردات انحصاری؛ تاثیری بر قیمت‌ها می‌گذارد؟

این‌بار روند نوسانی قیمت دلار است که بر بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. کارشناسان معتقدند با توجه به دلاری بودن این بازار، احتمال افزایش مجدد قیمت‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه 7 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز با نرخ 180 میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو 207 اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با افزایش قیمت همراه شد. حال این خودرو هم‌اکنون در سطح 620 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز، 408 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 214 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو 206 تیپ دو صفر نیز امروز 314 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ 366 میلیون تومان پیش رفت.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: تنش‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی کشور بر روند بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. چراکه این اتفاقات بر نوسانات فعلی دلار افزوده و از آن‌جایی که بازار خودرو هم یک بازار دلاری است، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته‌های آینده با افزایش همراه شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد