تحلیل تکنیکال و بنیادی یک پتروشیمی | صعود نوری ادامه دارد؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک پتروشیمی | صعود نوری ادامه دارد؟

نوری طی چند روز کاری اخیر حمله به سقف کانال صعودی را آغاز کرده است و می‌تواند بعد از عبور از اوج تاریخی خود به فاصله دو روز به سقف کانال در محدوده‌ 8000 تومان برسد. روند نوری در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، نوری امروز را با صف خرید آغاز کرد و تا پایان بازار صف خرید خود را حفظ کرد و تنها دو برابر حجم مبنای سهم در صف خرید عرضه شد بطوری که در پایان معاملات امروز سهم با معامله بیش از 3.3 میلیون برگه سهم و پایانی 5 درصد مثبت به کار خود پایان داد.

تحلیل بنیادی نوری

نوری در سال 99، 12.5 همت (هزار میلیارد تومان) سود خالص داشته است. سود خالص شرکت در سال 98 به میزان 3.4 همت بوده است.
شرکت در زمستان 99، عملکرد بسیار خوبی داشته است. شرکت در 9 ماهه خود 610 تومان به ازای هر سهم و در زمستان 780 تومان به ازای هر سهم سود داشته است.

 

شرکت در زمستان عملکرد بسیار مناسبی نسبت به فصل‌های قبل داشته است. شرکت در زمستان 19.2 همت فروش داشته است. مبلغ فروش 9 ماهه شرکت 24 همت بوده است. مجموع فروش شرکت در سال 99، 43.2 همت بوده است.
حاشیه سود ناخالص شرکت در زمستان نسبت به فصل‌های قبل بهبود داشته است. حاشیه سود ناخالص شرکت 38 درصد، در فصل پاییز 22 درصد، در فصل تابستان 26 درصد و فصل بهار 16 درصد بوده است.

تحلیل تکنیکال نوری
 

نوری طی چند روز کاری اخیر حمله به سقف کانال صعودی را آغاز کرده است و می‌تواند بعد از عبور از اوج تاریخی خود به فاصله دو روز به سقف کانال در محدوده‌ 8000 تومان برسد. روند صعودی شکل گرفته در نمودار قیمت و اندیکاتور RSI بیان گر این موضوع است. اما اگر قیمت موفق به عبور از این محدوده شود تارگت بعدی سهم در 8500 تومان روی فیبوی 1.61 بسط قرار دارد. این در حالی است که Down Side سهم در میان مدت بر روی 6700 تومان قرار دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد