واردات 1٫8 میلیارد دلار گوشی موبایل / قیمت گوشی موبایل امروز اول آذر

واردات 1٫8 میلیارد دلار گوشی موبایل / قیمت گوشی موبایل امروز اول آذر

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیايومی در بازار امروز دوشنبه اول آذر 1400 را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.

تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

صدرنشینی واردات موبایل به کشور

بیشترین ارزش واردات ایران طی نیمه نخست 1400 مربوط به گوشی تلفن همراه بوده که ارزش واردات این قلم حدود 1.8 میلیارد دلار است.

با توجه به آمار منتشر شده گمرک باید گفت موبایل با سهم 7.8 درصدی از سهم کل واردات کالا به کشور، بیشترین ارزش ریالی را نیز در بین محصولات وارد شده به کشور دارد.

بررسی آمارهای واصله از گمرک نشان می‌دهد که طی نیمه نخست امسال تعداد 10 کالا عمده واردات ایران را با مجموع ارزشی 8.2 میلیارد دلار و سهم حدود 35.4 درصد از کل ارزش واردات، تشکیل می‌دهند.

1٫8 میلیارد دلار گوشی در نیمسال اول وارد شد

بیشترین ارزش واردات ایران در این بازه زمانی مربوط به «گوشی تلفن همراه»، «ذرت دامی» و «دانه سویا» بوده که ارزش واردات از این اقلام، به ترتیب حدود 1.8 میلیارد دلار (7.8 درصد از ارزش کل واردات)، 1.5 میلیارد دلار (6.4 درصد از ارزش کل واردات) و 985 میلیون دلار (4.3 درصد از ارزش کل واردات) بوده است.

میانگین قیمت سه قلم مذکور طی نیمه نخست نیز به ترتیب 556 دلار به ازای هر کیلوگرم، 336 دلار به ازای هر تن و 657 دلار به ازای هر تن است.

لازم به ذکر است گمرک اطلاعات اولیه کالا را بر اساس وزن و یا نگله در اظهارنامه‌ها جهت محاسبه انبارداری و باربری ثبت می‌کند و این یک تعرفه بین المللی در تمام کشورها است.

از همین روی میانگین قیمت گوشی‌های وارداتی براساس کیلوگرم اعلام شده است.

افزایش قیمت موبایل

پیش از این نیز طبق آمارهای اعلام شده، موبایل با ارزش وارداتی 239 میلیون دلار در مردادماه صدرنشین کالاهای وارداتی از نظر ارزش دلاری بود.

در حالی موبایل لقب صدرنشین کالاهای وارداتی از حیث ارزش را به خود اختصاص داده است که طی یک ماه گذشته با کاهش واردات این کالا به کشور شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در مدل‌های مختلف بوده‌ایم.

البته افزایش قیمت برخی مدل‌ها لزوما به میزان واردات آنها مربوط نبوده اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت‌های بازار ناشی از واردات اندک این کالا است.(منبع: مهر)

قیمت موبایل امروز اول آذر

قیمت آیفون

مطالعه بیشتر: سقوط 9 پله‌ای اینترنت موبایل ایران / کندی اینترنت ادامه دارد!

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد