ارايه خدمات معاملات روبل توسط کارگزاران بازار متشکل ارزی

ارايه خدمات معاملات روبل توسط کارگزاران بازار متشکل ارزی

مدیرعامل بازار متشکل ارز ایران گفت: توجه به پایداری تامین منابع ارزی روبل، بازگشایی نماد روبل-ریال در بازار متشکل، موجب متنوع‌سازی خدمات و محصولات شبکه کارگزاران بازار متشکل ارز می‌­شود.

امیر هامونی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با ایجاد نماد روبل/ریال در بازار متشکل ارزی، این امکان فراهم می‌­شود که بتوان از منابع روبلی موجود در کشور روسیه که از محل صادرات حاصل شده است، اقدام به تامین ارز موردنیاز برای مصارف خدماتی از روسیه کرد.

وی با اشاره به ضرورت تامین روبل مورد نیاز برای داشتن معاملات روان و پایدار، ادامه داد: مبادلات بازرگانی دو کشور رو به افزایش بوده و روسیه شریک تجاری قابل اعتمادی برای توسعه همکاری های تجاری است، به‌طوری که رشد صادرات کالاهای ایرانی به این کشور، نشان‌دهنده ارتقای جایگاه مبادلات ارزی روبل در سبد ارزی کشور دارد.

مدیرعامل بازار ‌متشکل ارزی با اشاره به آمادگی کارگزاران بازار متشکل ارز برای انجام مبادلات روبل و ریال، تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در چارچوب مصارف ارز خدماتی که متقاضی خرید روبل هستند می‌­تواند از طریق کارگزاران بازار متشکل ارزی اقدام به خرید فروش روبل کنند.

وی در خصوص روند معاملات روبل از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه گفت: به‌صورت متقابل خدمات مشابه از سوی کارگزاران ارزی ارايه شده و آنها نیز می­توانند، در صورت تمایل یا در سفر یا سرمایه‌گذاری در ایران، از خدمات روی معاملات نماد روبل استفاده کنند.

هامونی چشم‌­انداز معاملات روی نماد روبل را با توجه به توسعه همکاری­های اقتصادی و مبادلات تجاری میان دو کشور مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد