پیشنهادهایی برای تقویت همکاری های نفتی ایران و روسیه

پیشنهادهایی برای تقویت همکاری های نفتی ایران و روسیه

ريیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه امکان همکاری پایدار و موثر با شرکت‌های روس در پژوهشگاه صنعت نفت وجود دارد، گفت: پیشنهادهای موثر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تقویت همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و روسیه در حوزه آموزش و فناوری ارايه شده است.

به گزارش ایسنا، عظیم کلانتری‌اصل امروز در مراسم نخستین نشست شرکت‌های ایرانی و روسی در بخش نفت و گاز  با بیان اینکه این موسسه‌ها در دوران مختلف خود را با نیازهای کشور از جمله کمک به توسعه و ساختارهای کشور تطبیق دادند،  گفت: در برهه کنونی رشد دانش ایران در دنیا زبانزد است و این ساختار با توجه به نیازهای فناورانه کشور در زمان تحریم،  برای عبور از تحریم‌ها تاسیس شد.

کلانتری با بیان اینکه گسترش این شرایط سبب شده ایران آمادگی کامل را در زیست بوم فناوری در کل صنعت به‌ویژه نفت و گاز داشته باشد، تاکید کرد: توسعه دانش فنی نیاز به تمرکز و شریکان پایدار دارد و به همین دلیل با تکیه بر توان داخلی سعی شده است نیازهای کنونی برطرف شود و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در این باره نمونه‌های موفقی وجود دارد که طراحی دانش‌های فنی پتروشیمی و پالایشی از آن جمله است،  اظهار کرد: بیش از 70 درصد از تجهیزات و مواد شیمیایی با کیفیت از جمله کاتالیست‌ها و تعداد زیادی دانش‌های فنی از سوی دانشمندان، فناوران و اجزای صنعت نفت تولید شده است که این همگرایی قابلیت اشتراک گذاری با شرکت‌های روس و کشورهای منطقه‌ای دارد.

ريیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت تجربه موفق همکاری با شرکت‌های جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه دارد، گفت: امکان همکاری پایدار و موثر با شرکت‌های روس در پژوهشگاه وجود دارد.

به گفته کلانتری، دو پیشنهاد همکاری در این باره ارايه شده است که نخستین آن پیشنهادی بود که در سن‌پترزبورگ مبنی بر ایجادساختار همکاری منطقه‌ای بین هسته‌های دانشی دو کشور در حوزه آموزش و همکاری‌های بالاتر با ایجاد دفتر همکاری‌های فناوری درزیست بوم فناوری،  مورد استقبال ريیس دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ قرار گرفت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد