توتو بازی دلاری‌ها

توتو بازی دلاری‌ها

دلار در آخرین وضعیت قیمتی خود در محدوده 27 هزار و 400 تومان به خریداران، فروخته می‌شود و در کانال‌های سیگنالی دلار، خریداران را از برجام و ... می‌ترسانند و بازی می‌دهند!

به گزارش بورس‌نیوز، بورس‌تهران برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان بازار نتوانست که آخرین روز معاملات را سبزپوش به اتمام برساند و با بیش از 8 هزار واحد کاهش به کار خود پایان داد تا شاید نخستین روز هفته آتی، سهامداران در انتظار بازاری متعادل و البته مثبت بنشینند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری «سه‌شنبه» با کاهش 34درصد همراه بود و ارزش صف‌های فروش نیز 263 درصد افزایش یافت و 69 میلیارد تومان شد.

توتو بازی دلاری‌ها

دلار سرمایه‌گذاران خود در بلاتکلیف‌ترین حالت ممکن قرار داده ولی منظور از سرمایه‌گذاران، افرادی بوده که تونایی نقدینگی و بازی با این ارز را به‌صورت عمده ندارند و این گود مبارزه برای آنها نقش یک فرمولی را دارد که تابع «ایکس» همیشه منفی در می‌آید! بازی‌هایی که دلالان و اهالی کوچه بسم‌الله طرح‌ریزی کرده‌ حتی خود بانک‌مرکزی را دست می‌اندازد و یک کوچه بن‌بست و زیرزمین معروف آن، برج آبی میرداماد را می‌خرد و می‌فروشد و آقای ريیس‌کل تنها برای رفع کسری بودجه، پول چاپ می‌کند و دلار هم به این ... لبخند ژکوند می‌زند!

دلار در آخرین روند معاملاتی خود وارد یک فاز نوسانی خودساخته شده است، دقت کنید که این سیکل بازی را روی نمودار بیاورید، نرخ‌های این روزهای خیابان فردوسی کاملا نشان از یک سفته‌بازی بزرگ دارد اما؛ اینکه بانک‌مرکزی روزه سکوت گرفته و توانایی برخورد ندارد، جای سوال دارد.

دلار در آخرین وضعیت قیمتی خود در محدوده  27 هزار و 400 تومان به خریداران، فروخته می‌شود و در کانال‌های سیگنالی دلار، خریداران را از برجام و ... می‌ترسانند و بازی می‌دهند!

لازم به ذکر است که شاخص دلار آمریکا به سطح 92.48 رسیده است.

سکه و روند صعودی آرامش

با نگاهی به بازار سکه و طلا نیز می‌توان نرخ‌گذاری‌ها را اینگونه بیان کرد که قیمت هر سکه بهار آزادی با 50 هزارتومان کاهش به قیمت 11 میلیون و 400 هزار تومان رسیده و هر سکه امامی نیز در حالی که روز گذشته به مرز 12 میلیون تومان رسیده بود با افت نرخ همراه شد و در قیمت 11 میلیون و 850 هزار تومان برای خریداران اعلام نرخ می‌شد.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها نیز قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و 153 هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا نیز به 4 میلیون و 996 هزارتومان رسیده است.

باید اشاره شود که انس جهانی طلا در معاملات امروز 5.95 واحد کاهش یافت و به 1797 دلار در هر انس رسید.

نفت به سوی رستگاری

قیمت نفت برنت لبخند عربی را به شیوخ بازگرداند و امشب شام خوراک بره بر آتش می‌گذارند؛ قیمت نفت برنت با رشد 2.15واحدی، مرز 76 دلاری را رد کرد تا ببینیم در تازه‌ترین گزارش اوپک که بر کاهش تولید استوار شده باید روزانه کمتر از 100 میلیون بشکه نفت تولید شود؛ آیا این سیاست منجر به افزایش نرخ نفت خواهد شد یا اینکه بازار متوجه می‌شود که می‌تواند با نفت کمتری به بقای خود ادامه دهد و این بازی برای اوپکی‌ها دو سر سوخت می‌شود.

از شرق تا غرب

شاخص Nikke کماکان روند نزولی را ادامه داده و امروز نیز با 238 واحد کاهش به سطح 30 هزار و 273 واحدی رسیده است و شاخص شانگهای چین با کاهش 24.77 واحدی به پله 3 هزار و 631 واحدی تکیه زد؛ با نگاهی به خیابان وال‌استرین می‌توان DowJones را با 236 واحد، S&P با 37 واحد و نزدک را با تقریبا 0.29 واحد مثبت مشاهده کرد.

بیت کوین و سیگنال مانند مدیران ایرانی

بیت‌کوین در آخرین معاملات خود با 0.31 درصد رشد به 48 هزار و 262 دلاری رسیده و اتریم نیز با 3.93 درصد رشد به سطح 3 هزار و 669 واحدی نزدیک شده است؛ در بازار رمزارزها تاپ خبر روز به هلند بازمی‌گردد که اسون هنریش، معامله‌گر هلندی در توییتی نوشت که بیت کوین به 500 هزار دلار می‌رسد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد