قیمت لوازم‌ خانگی کوچک تا 25 درصد افزایش یافت

قیمت لوازم‌ خانگی کوچک تا 25 درصد افزایش یافت

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کوچک از افزایش تا 25 درصدی قیمت این دسته از لوازم‌خانگی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابوالقاسم شانه‌ساز، افزود: این موضوع متاثر از افزایش نرخ دستمزد، نرخ انرژی، حمل‌ونقل و غیره اتفاق افتاده است و لوازم‌خانگی که ارزبری بیشتری داشته باشند، حداکثر 25 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

به گفته این مقام صنفی، هرچند این روزها نرخ دلار رو به کاهش است، اما قیمت ارز در سامانه نیما روند افزایشی در پیش گرفته است.

وی بیان‌ داشت: همه نگرانی تولیدکنندگان از محاسبه حقوق ورودی گمرکی با ارز نیمایی بود، اما نظر هیات دولت همان نرخ 4200 تومانی است، بنابراین اکنون این عامل نمی‌تواند روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

موافق افزایش قیمت‌ها نیستیم

در این زمینه، محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: تاکنون در حوزه لوازم صوتی و تصویری و به‌طور ویژه تلویزیون افزایش قیمتی اعلام نشده است.

وی بیان‌داشت: هرچند با توجه به افزایش نرخ دستمزد، مدارک مربوطه برای افزیش قیمت‌ها آماده است، اما از طرفی منتظریم ببینیم سرنوشت نرخ ارز چه می‌شود؟

شهیدی ادامه‌داد: تداوم مقطعی یا درازمدت نرخ ارز به‌طور حتم بر برنامه‌ریزی‌ها و نحوه فعالیت تولیدکنندگان موثر خواهد بود.

وی یادآور شد:‌ این در حالی است که هنوز تکلیف نرخ عوارض گمرکی ورود مواد اولیه، اجزا و قطعات لوازم‌خانگی و مبنای محاسبه آن بر مبنای دلار 4200 تومانی یا نیمایی مشخص نشده و همه اینها سبب شده تا به جمع‌بندی درخصوص افزایش دادن قیمت‌ها نرسیده باشیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: موافق افزایش قیمت‌ها در شرایط کنونی نیستیم، زیرا مردم توان خرید ندارند و با توجه به تولید انبوه توسط تولیدکنندگان، روی دست‌شان خواهد ماند.

شنیده‌ها حاکی از افزایش قیمت 9 درصدی تلویزیون از سوی برخی‌ شرکت‌هاست در روزهای آینده است.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد