زمان عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس

زمان عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس

ريیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا بهمن ماه عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در بورس خواهیم داشت، اما این به معنی واگذاری کامل نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس سازمان خصوصی‌سازی، از عرضه اولیه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس خبر داد. سهام این دو باشگاه چه زمانی عرضه می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان در اینباره نوشته است:

قربانزاده در یک برنامه تلوزیونی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: مشکلات خصوصی سازی در کشور مختص به این دو باشگاه نیست. خود خصوصی سازی مهم نیست بلکه بهبود کیفیت حکمرانی دارایی دولت مطلوب است.

او افزود: خصوصی سازی هر شرکتی نیاز به تامل دارد و تعجیل در آن اتفاقاتی را رقم می‌زند . این دو باشگاه میراث سرزمین ایران هستند و هواداران زیادی دارند که این امر اهمیت واگذاری مناسب را دو چندان می کند.

قربانزاده بیان کرد: در جلساتی که با وزیر اقتصاد و وزیر ورزش داشته ایم در حال رایزنی برای حل مشکل مالکیت دولتی این دو باشگاه هستیم .با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صدد بهبود کیفیت اداره آنها هستیم.

این مقام مسيول بیان کرد: در بورسی شدن دو باشگاه نباید تردید کرد چون بورسی شدن یعنی شفاف شدن اما برای عرضه سهام این شرکت ها در بورس باید از سودآوری آنها اطمینان کسب کرد.

ريیس سازمان خصوصی سازی گفت: تا بهمن ماه عرضه اولیه این دو باشگاه را خواهیم داشت، اما این لزوما به معنی اینکه کل دو باشگاه خصوصی شوند و واگذاری کامل نیست.

او تصریح کرد: ارزش واقعی باشگاه پرسپولیس در فروردین ماه امسال 1800 میلیارد تومان و ارزش باشگاه استقلال 1600 میلیارد تومان برآورد شده که اکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان است.

ريیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: طبق صورت‌های مالی سال 99، استقلال 200 میلیارد و پرسپولیس 150 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

قربانزاده تاکید کرد: باید تا سه روز آینده به AFC تعهد بدهیم که این دو باشگاه تا بهمن بورسی می‌شوند و تا آخر بهمن شاهد عرضه اولیه سهام دو باشگاه خواهیم بود.

ريیس سازمان خصوصی سازی افزود: یکی از درآمد‌های مهم این دو باشگاه موضوع حق پخش تلویزیونی است و تا این موضوع مشخص نشود باید از واگذاری آن‌ها نگران بود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به شیوه‌های اداره باشگاه‌ها در دنیا گفت: معضل واگذاری باشگاه‌ها به مردم موضوع مدیریت باشگاه هاست. مالکیت یگانه این دو باشگاه باید اصلاح شود و ترکیب مجامع آنها باید تغییر پیدا کند.

قربانزاده در خصوص روش واگذاری بیان کرد: پیشنهاد ما این است که تا بهمن پذیره نویسی دو باشگاه با عرضه 20 درصدی سهام به هواداران انجام شود، اما پول آن به خود باشگاه‌ها برگردد.

مطالعه بیشتر: پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد