هشدارها در مورد سرمایه‌گذاری در اونس جهانی / عوامل تاثیرگذار بر بازار

هشدارها در مورد سرمایه‌گذاری در اونس جهانی / عوامل تاثیرگذار بر بازار

با وجود تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور، برخی از فعالان بازار طلا و ارز به دنبال سرمایه‌گذاری در اونس جهانی طلا هستند. اما این کار چه خطرها و احتیاط‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازارهای جهانی شیوه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در اونس جهانی طلا وجود دارد. برخی از فعالان بازارهای مالی از نوسان‌های اونس جهانی کسب درآمد می‌کنند.

اما با توجه به شیوه دلاری سرمایه‌گذاری در اونس آیا امکان سرمایه‌گذاری در اونس برای فعالان بازار ایران وجود دارد؟

مطالعه بیشتر: «جروم پاول» ريیس فدرال رزرو باقی ماند/ سیگنال این انتخاب برای بازارها چیست؟
هشدارها در مورد تحریم‌ها

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره سرمایه‌گذاری در اونس جهانی طلا توضیح داد: در بازار اونس جهانی طلا باید به صورت دلاری وارد شد و سرمایه‌گذاری کرد.

او افزود: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات در مراودات اقتصادی ایران، سرمایه‌گذاری مستقیم دلاری در اونس امکان‌پذیر نیست.

نایب ريیس اتحادیه طلا در ادامه توضیح داد که فعالان بازار طلا و ارز در بازارهای داخلی به دلیل تحریم‌ها و مسايل اقتصادی تنها به صورت ریالی امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

مطالعه بیشتر: سقوط 40 دلاری طلای جهانی/ خریداران طلا دست نگه دارند
ضرورت کسب دانش و آگاهی

چارت جهانی اونس طلا در بازارهای جهانی برای سرمایه‌گذاری فعالان بازارهای مالی وجود دارد اما به دلیل برخی از محدودیتی‌های داخلی و همچنین تحریم‌ها، حضور در این بازار برای سرمایه‌گذاران داخلی ممکن نیست.

کارشناسان بازارهای مالی سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی را نیارمند علم و آگاهی زیادی می‌دانند.

آن‌ها معتقدند به دلیل غبرقانونی بودن اینگونه بازارها، شرایط و موقعیت‌های مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری فعالان بازار در ایران وجود دارد.

مطالعه بیشتر: واکنش طلای داخلی به اخبار آمریکا / سیگنال کاهش قیمت به بازار ایران می‌رسد؟
عوامل تاثیرگذار بر بازار

وحید مسعودی، کارشناس و فعال بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره فرایند سرمایه‌گذاری در بازاراهای جهانی توضبح داد: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات به دسترسی به بروکرها(صرافی‌ها) فعالیت در این بازارها با چالش‌هایی همراه است.

مسعودی ادامه داد در بازار بورس و اوراق بهادار تنها در حالت صعود قیمت‌ها می‌توان سود گرفت اما بازارهای جهانی دوطرفه است و اگر کسب دانش داشته باشد، هم در صعود قیمت‌ها و در نزول قیمت‌ها می‌‌توان کسب سود کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید دارد برای ورود به بازارهای مالی جهانی همچون کریپتو و دیگر بازارها باید با آگاهی قبلی وارد بازار شد. او توانایی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را از مهم‌ترین عوامل موثر در فعالیت درست در بازارها می‌داند.

وحید مسعودی در ادامه اشاره کرد که در بازاراهای مالی جهانی ساعت انتشار اخبار رمهم و تاثیرگذار اهمیت دارد. فعالان بازار باید آگاه باشند که در ساعت اخبار مهم، به دلیل نوسانات زیاد فعالیتی در بازار نداشته باشند.

مسعودی برای سرمایه‌گذاری در طلا (اونس جهانی) عقیده دارد که تمامی سرمایه‌گذاران طلا باید مرتب به اخبار نفت کانادا و دلار آمریکا توجه داشته باشند. همچنین بهترین ساعت برای فعالیت در بازارها را ساعت‌هایی معرفی می‌کند که اخبار و حواشی اثرگذار کم‌تری رخ می‌دهد.

این فعال بازارهای مالی تاکید دارد سرمایه‌گذران علاوه بر قدرت و سواد تحلیل بازار باید از قدرت میدیریت سرمایه برخوردار باشند. او درباره مدیریت سرمایه اینگونه توضیح داد که این موضوع، بحث تيوری بازارهاست که باید فعالان بازار توانایی مدیریت درست ثروت خود و شیوه سرمایه‌گذاری درست را آموزش دیده باشند.

مطالعه بیشتر: خبر بد برای بازار رمزارزها / ريیس فدرال رزرو معامله ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند؟
بازیگران بزرک طلا چه نظراتی دارند؟

قیمت این فلز گران بها در حال حاضر بسیار بالاتر از تخمین بانک‌های بزرگ است. متوسط پیش‌بینی این بانک‌ها 1743 تا 1785 دلار تا پایان سال 2022 است. اما اگر تحلیل تکنیکال طلا را مبنا قرار دهیم به یک سناریوی صعودی خواهیم رسید، قیمت طلا از اوایل آوریل با افزایش قابل توجهی روبرو شده است و بیش از 12 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح از ژانویه رسیده است.

سناریو مثبت می‌تواند به این صورت باشد که قیمت یک اصلاح جزيی تا ema21 روزه که در حال حاضر در 1852 دلار است داشته باشد و سپس از آنجا حمایت شده و تا سطوح 1950 و 2075 حرکت کند.

سناریو نزولی طلا چیست؟

به نظر می رسد قیمت از EMA 21 روزه حمایت نشده، افت خود را ادامه داده و به میانگین متحرک 200 روزه که در حال حاضر در سطح حدودا 1803 دلار قرار دارد، بازگردد.

بنابراین در حال حاضر اولین سطح کلیدی، در محدوده 1850 قرار دارد و بعد در سطح 1800.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد