3 پیش‌بینی کارشناسان از آینده بورس / کدام گروه‌ها رشد بیشتری دارند؟

3 پیش‌بینی کارشناسان از آینده بورس / کدام گروه‌ها رشد بیشتری دارند؟

در آخرین روز معاملاتی شاخص کل در کانال یک میلیون و 436 هزار واحد به کار خود پایان داد. پیش‌بینی کارشناسان از روزهای آینده بازار به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی شاخص کل در کانال یک میلیون و 436 هزار واحد به کار خود پایان داد. پیش‌بینی کارشناسان از روزهای آینده بازار به چه صورت است؟

_ نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر شود.اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله‌گران، بازار مجددا می‌تواند وضعیت نسبتا با ثبات خود را احیا کند.

_ ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:شرکت‌های پتروشیمی که تولیدکنندگان اوره و متانول هستند می‌توانیم اشاره کنیم که در قیمت‌های ارزنده‌ای قرار دارند. در روزهای آینده گزارش‌های حسابرسی نشده شش ماهه منتشر خواهند شد که توصیه می‌شود این گزارش‌ها را افراد مورد بررسی قرار دهند، زیرا احتمال رشد این صورت مالی‌ها زیاد است.

این کارشناس بازار درخصوص ورود سهامداران به بازار سهام در مقطع فعلی گفت: اگر افراد با دید بلند مدت به بازار نگاه کنند در شرایط فعلی می‌توانند به صنایع ارزنده بازار ورود کنند و حداقل یک پله خریداری کنند. اما اگر دید کوتاه مدتی نسبت به سرمایه‌گذاری دارند توصیه نمی‌شود به بازار ورود کنند زیرا شرایط نوسانی است.

_ سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام درباره گروه‌های پرسود بورسی در روزهای آینده گفت: اگر با نگاهی بنیادی بخواهیم به بازار نگاه کنیم، با قیمت‌های فعلی بازارهای جهانی و دلار نیما مشکلی در بازار دیده نمی‌شود و اگر پنجره زمانی خود را بزرگ‌تر کنیم و به چند هفته اخیر بازار توجه نکنیم، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی افزود: ابهامات کلان باعث می‌شود P/E انتظاری بازار پایین بیاید. در چنین شرایطی که ابهامات در بازار زیاد است P/E انتظاری و تحلیلی بازار در محدوده 6 یا 7 قرار می‌گیرد و سهامداران باید به دنبال سهام‌هایی باشند که در حال حاضر محدوده P/E پنج یا پایین‌تر دارند و می‌توانند جذابیت برای سرمایه‌‌گذاری داشته باشند. نصیرزاده ادامه داد: بازار نمی‌داند سیاست‌گذار به دنبال چه چیزی است و همین موضوع باعث شده نوسان‌پذیری بازار کمتر شود.

مطالعه بیشتر: آینده 3 صنعت مهم بورسی در روزهای آینده چه می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد