انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره صبا تامین

انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره صبا تامین

پیرو تصمیم جدید سازمان بورس مبنی بر ورود منابع جدید مالی به بازار سرمایه، مدیر عامل تامین سرمایه امین از پذیره نویسی اوراق اجاره سهام صبا تامین به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از ماموریتهای بورس، تامین مالی برای شرکتهای بورسی و فرابورسی است و یکی از این ابزارها، انتشار اوراق اجاره سهام است.

در این زمینه برای نخستین بار، انتشار اوراق اجاره صبا تامین به منظور حمایت از بازار سرمایه و خرید سهام، توسط تامین سرمایه امین صورت می‌گیرد.

پیرو تصمیم جدید سازمان بورس مبنی بر ورود منابع جدید مالی به بازار سرمایه، مدیر عامل تامین سرمایه امین از پذیره نویسی اوراق اجاره صبا تامین به مبلغ 10،000 میلیارد ریال خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی این اوراق بر مبنای سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ 1400/01/28 شروع شد و به مدت سه روز ادامه یافت.

سلمان خادم‌المله با اعلام این خبر افزود: این اوراق فاقد ضامن بوده و از طریق رتبه بندی اعتباری منتشر شد. نرخ اوراق مذکور 18 درصد سالانه با پرداخت‌های شش ماه یکبار از تاریخ انتشار و دوره اوراق نیز 4 ساله در نظر گرفته شده که عرضه این اوراق با تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه امین امروز دوشنبه 30 فروردین با موفقیت انجام شد.

وی افزود: اوراق مذکور به منظور خرید سهام توسط شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و برای نخستین بار در بازار سرمایه منتشر شده است که به دنبال تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر انتشار اوراق بدهی برای تامین مالی هلدینگ‏ها و شرکت‏های سرمایه‌‏گذاری جهت خرید سهام و حمایت از بازار سرمایه، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین برای اولین بار با این هدف اقدام به انتشار اوراق اجاره به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال نمود.

این اوراق در فرابورس ایران قابل معامله بوده و بازارگردانی اوراق نیز توسط صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز صورت می‌پذیرد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: فارس

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد