آغاز پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو/ اختلاف قیمت بازار و کارخانه

آغاز پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو/ اختلاف قیمت بازار و کارخانه

پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو، با موعد تحویل 8 ماهه تا یک‌ساله، از امروز 12 بهمن 1400 آغاز شده است. اختلاف قیمت این خودرو در بازار و کارخانه چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. در جدیدتری طرح، پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو با موعد تحویل 8 ماهه تا یک‌ساله از امروز آغاز شده است.

مطابق اعلام ایران خودرو طرح پیش‌فروش تارا اتوماتیک از امروز 12 بهمن به مدت سه روز به اجرا گذاشته می‌شود.

مشتریان برای ثبت نام نهایی از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد.

مراسم قرعه‌کشی که روز شنبه 16 بهمن‌ با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

این مراسم، به صورت زنده از طریق سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات پخش خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند، در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح ایران خودرو می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای تارا اتوماتیک، 415 میلیون تومان است و این خودرو در بازار، 528 میلیون تومان قیمت دارد.

این به معنای اختلاف 113 میلیون تومانی، میان قیمت در طرح ایران خودرو با نرخ آن در بازار است.

مطالعه بیشتر: جزيیات دیدار تولیدکنندگان با رهبر انقلاب/ نارضایتی مردم از کیفیت خودرو به حق است
گلایه از کیفیت پایین خودروهای داخلی

اخیرا آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کرده‌اند.

ایشان در دیدار با تولیدکنندگان کشور گفتند: در برخی از محصولات داخلی متاسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی شود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سال ها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم می گویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

انتقادها به کیفیت و قیمت خودروها، پیش از این، وزیر صمت را نیز برای پاسخگویی به مجلس کشاند. رضا فاطمی‌امین، در سخنان خود در صحن علنی، کیفیت پایین خودروهای داخلی را پذیرفت.

او این مشکل را ناشی از روابط میان ایران خودرو و سایپا و قطعه‌سازان دانست و افزود: زمانی که پول قطعه‌ساز با تاخیر به او داده می‌شود، قطعه‌ساز نیز کیفیت را پایین می‌آورد و آن را در زمان مقرر تحویل نمی‌دهد. همین مسايل باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

فاطمی‌امین گفت: زمانی که خودروساز در جریان نقدینگی دچار مشکل باشد و قطعه‌ای که وارد می‌شود کیفیت مطلوب نداشته باشد، متاسفانه قطعه غیرمطلوب را تا حد ی می‌پذیرد و از آن در ساخت خودرو استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر: گرانی و نقص ایربگ‌ خودروها / چرا کیسه‌های هوا باز نمی‌شوند؟
تداوم توزیع هفتگی رانت در صنعت خودروسازی

در این میان؛ طرح‌های فروش ایران خودرو و سایپا، با وجود 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، همچنان هر هفته برگزار می‌شود.

برای مثال پیش فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو از امروز 12 بهمن 1400 آغاز شده است.

آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیش‌فروش خودرو دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد