پرداخت تسهیلات با 3 نرخ مختلف به بنگاه‌های تولیدی دام و طیور

پرداخت تسهیلات با 3 نرخ مختلف به بنگاه‌های تولیدی دام و طیور

ایلنا: سرپرست بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات با 3 نرخ مختلف به بنگاه های تولیدی دام و طیور خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی‌، مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی در حاشیه نشست وبیناری هماهنگی پرداخت تسهیلات به مرغداران، دامداران و... در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای مردمی‌سازی طرح یارانه‌ها بنا شده به بنگاه‌های تولیدی دام و طیور با 3 نرخ 10، 12 و 15 درصد تسهیلات پرداخت شود.

وی ادامه داد: دامدارکارت تا سقف 200 میلیون تومان با نرخ 11 درصد در اختیار بنگاه‌های «خرد و کوچک» و «متوسط» قرار داده می‌شود.

رضایی با اشاره به نحوه دریافت تسهیلات برای متقاضیان، گفت: با لیستی که وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی از طریق سامانه سیتا قرار می‌دهد، دامداران و تولیدکنندگان مراجعه می‌کنند و با ارايه مدارک و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

وی افزود: اکثر تولیدکنندگان و دامداران از مشتریان بانک هستند و در بانک پرونده دارند، مشکلی از بابت وثایق وجود ندارد؛ ضمن اینکه بانک کشاورزی نیز در سال گذشته 88 درصد تعداد از تسهیلاتی که در اختیار کشاورزان و دامداران قرار داده با ضمانت چک و سفته بوده است.

سرپرست بانک کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر به همکارانمان در بانک‌های کشاورزی تاکید کرده‌ایم که فرآیند دریافت تسهیلات را تسهیل کنند و آن را برای مراجعه‌کنندگان سهل گرفته و حتی‌المقدور پرداخت آن را تسریع ببخشند.

وی با اشاره به نحوه بازپرداخت تسهیلات، افزود: بازپرداخت با توجه به نوع تسهیلات 9 ماه در نظر گرفته شده است و متناسب با درخواست واحدهای تولیدی و لیستی که در اختیار بانک از طرف وزارت جهاد کشاورزی قرار داده ‌شده، پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد