معمای قیمت برابر کیش و استانبول!

معمای قیمت برابر کیش و استانبول!

چرا قیمت تورهای کیش با قیمت تورهای استانبول برابری می کند؟

روزنامه خراسان: به تازگی با بالارفتن آمار واکسن زده ها و شروع طرح جدید محدودیت سفر، رفته رفته بازار مسافرت ها در حال داغ شدن است اما قیمت برخی از تورهای داخلی، آن چنان بالاست که با یک سفر خارجی برابری می کند و کاربران زیادی به آن واکنش نشان داده اند. طبق گزارش ها هم اکنون قیمت سفر به کیش با قیمت سفر به استانبول برابری می کند که خود جای تعجب دارد. در ادامه این گزارش به قیمت ها و واکنش کاربران پرداخته ایم.

مقایسه تور کیش با تور استانبول

کیش یکی از پرمخاطب ترین مقاصد گردشگری کشورمان است که به خاطر آب و هوای گرمش از پاییز تا اواسط بهار متقاضیان زیادی دارد و قیمت تورها در این فصول از قیمت تور در تابستان بالاتر است. اگر چه مسیر کیش این روزها پرمسافر شده است ولی هزینه سفر به جزیره جنوبی ایران، با نرخ سفر به استانبول ترکیه برابری می‌کند. مدیر داخلی یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران به ایسنا گفته است: «تغییر قیمت‌ها در مسیر کیش ناگهانی بوده است. قیمت یک تور 4 شب و 5 روز با پرواز رفت و برگشت و اقامت در هتل پنج‌ستاره معمولی برای یک نفر، شش میلیون و 150 هزار تومان تمام می‌شود.»

او در بخش دیگری هم گفته: «قیمت هتل‌ها و پرواز کیش، هزینه این سفر را به نرخ تور استانبول نزدیک کرده است؛ قیمت تور 3 شب و 4 روز استانبول با اقامت در یک هتل سه‌ستاره از حدود چهارمیلیون و 400 هزار تومان شروع می‌شود. همین خدمات با اقامت در هتلی پنج‌ستاره حدود شش میلیون و 800 هزار تومان تمام می‌شود.»

اگرچه کیش به خاطر آب و هوا و محدودیت‌هایی که به‌زودی اجرا می‌شود، برای الان مقصد جذابی است ولی خب خیلی‌ها وقتی قیمت سفر ترکیه را متوجه می‌شوند، ترجیح می‌دهند آن را انتخاب کنند. سازمان فرهنگ و گردشگری استانبول به تازگی اعلام کرده که تنها در یک ماه (سپتامبر 2021) حدود106هزار ایرانی به این شهر سفر کرده‌اند. در 9 ماه نخست سال 2021، ایرانی‌ها در بین اتباع خارجی، بیشترین سفر را به ترکیه داشته‌اند.

واکنش کاربران

کاربران نیز به هم قیمت بودن سفر کیش و استانبول واکنش نشان دادند و دلیل بسیاری از سفرهای خارجی را گرانی سفرهای داخلی دانستند. در ادامه به چند واکنش کاربران پرداخته ایم.

 الان با بالا بردن قیمت های سفر به کیش تنها به گردشگری استانبول و دبی کمک کردیم چون مردم با این قیمت ها می تونن برن خارج از کشور! کاش وزارت گردشگری دلیل این گرونی سفرهای داخلی رو پیگیری کنه چون همین جوریش نمی شه رفت سفر چه برسه با این قیمت ها.
 به نظرم باید دید ترکیه چی کار کرده که تونسته هم قیمت ها رو به نسبت پایین نگه داره و هم کلی گردشگر جذب کنه چون با این فرمونی که ما داریم پیش میریم، مردم خودمون هم از سفرهای داخلی به سمت سفرهای خارجی خواهند رفت!

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد