نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز (19خرداد) / روز تلخ سهامداران فلزی ها با افت بزرگان این صنعت

نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز (19خرداد) / روز تلخ سهامداران فلزی ها با افت بزرگان این صنعت

در معاملات بورس امروز، نمادهای فولاد، فملی، ذوب و فخوز شاهد افت قیمت بودند اما فروی و فجر با صف خرید رشد کردند.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در 19 خرداد ماه 1400، شاخص صنعت فلزات اساسی، 14هزار و 810واحد، معادل 1.6درصد افت کرد و عدد 907هزار واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از 150میلیون برگه سهم نمادهای فلزی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به بیش از 200میلیارد تومان رسید. همچنین گروه فلزات اساسی، با خروج 65میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث پس از گروه بانک‌ها و موسسات دوم شد.

افت بزرگان فلزی در روزی که گذشت

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)، در تمامی مدت زمان معاملات امروز متعادل  خرید و فروش شد و در نهایت با 2.2درصد افت، قیمت 12,110ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین فملی با 2.3درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت 12,090ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات فملی به حدود 40میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به بیش از 47میلیارد تومان رسید. همچنین فملی خروج 16میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود. لازم به ذکر است فملی امروز بیشترین تاثیر منفی را روش شاخص کل اعمال کرد.

امروز فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) نیز معاملات متعادلی را تجربه کرد و در نهایت با 1.6درصد افت، قیمت پایانی 977تومان را رقم زد و برای دومین روز متوالی سرخ‌پوش شد. فولاد در آخرین لحظات، با قیمت 984تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته 0.9درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش 47میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به حدود 48میلیون برگه سهم رسید. لازم به ذکر است خالص خروج پول حقیقی فولاد به عدد 47میلیارد تومان رسید.

معاملات امروز فولاد خوزستان (فخوز)، پرنوسان و عمدتا در محدوده منفی شکل گرفت. سرانجام در پایان معاملات، فخوز افت 0.8درصدی را رقم زد و عدد 15,100ریال را برای قیمت پایانی ثبت کرد. قیمت آخرین معامله فخوز نیز با 0.5درصد افت به عدد 15,150ریال رسید. با جابجایی حدود 9میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به بیش از 13میلیارد تومان رسید.

ذوب آهن اصفهان (ذوب) معاملاتش را در رنج منفی آغاز کرد و در تمام طول معاملات در این محدوده خرید و فروش شد. در پایان معاملات بورس ، قیمت آخرین معامله ذوب به 3,401ریال رسید که نشان از افت 2.3درصدی آن دارد. همچنین ذوب با 2.4درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت 3,398ریال آغاز خواهد کرد. امروز 62میلیون برگه سهم ذوب رد و بدل شد که حقیقی‌ها 83درصد سفارشات خرید و تقریبا همه سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به 21میلیارد تومان رسید. 

فروی و فجر، روی دیگر سکه فلزی‌ها

امروز سهام ذوب روی اصفهان (فروی) در تمام مدت بازار در صف خرید قفل بود و در پایان معاملات با رشد پنج درصدی، قیمت پایانی و آخرین معامله 31,699ریال را به ثبت رساند. گفتنی است ارزش صف خرید فروی در بیشترین مقدار خود از 22میلیارد تومان عبور کرد. امروز حدود یک میلیون برگه سهم فروی رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از 31میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی فروی، سهم 100درصدی در خرید این سهم داشتند.

فولاد امیرکبیر کاشان(فجر) معاملات خود را متعادل آغاز کرد اما با گذشت حدود 30 دقیقه از زمان بازار با صف خرید نشست. ارزش این صف در دقایقی به بیش از 13میلیارد تومان رسید و تا پایان معاملات پابرجا بود. به این ترتیب فجر در آخرین معاملاتش با پنج درصد رشد قیمت 26,070ریال را رقم زد. قیمت پایانی فجر معادل 25,840ریال رقم خورد که حاکی از رشد چهار درصدی این نماد است. با جابجایی بیش از 6میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فجر به 16میلیارد تومان رسید. 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد