2 میلیون راننده پرخطر داریم/ سازمان استاندارد در تشخیص خودروهای بی‌کیفیت کوتاهی می‌کند

2 میلیون راننده پرخطر داریم/ سازمان استاندارد در تشخیص خودروهای بی‌کیفیت کوتاهی می‌کند

ایلنا: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن 17 هزار نفر شده 2500 راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو...

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحالی که 35 درصد تصادفات در جاده‌ها و مسیرهای برون ‌شهری اتفاق می‌افتد 70 درصد فوتی‌ها متعلق به تصادفات بین شهری است، اظهار داشت: 35 درصد فوتی‌ها مربوط به تصادفات در نقاط حادثه‌خیز است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا با سازمان راهداری بر تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور توافق دارید، گفت: آنچه که برای برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده این است که شاخص تصادفات باید به 50 درصد کاهش پیدا کند و باید مدیریت کلان در راستای تحقق این برنامه قرار بگیرد. نقاط حادثه‌خیز عدد ثابتی ندارند و نمی‌توان عدد ثابتی از تعداد نقاط حادثه‌خیز اعلام کرده و جاده‌های کشور باید به طور مستمر مورد تحلیل و ارزیابی قراربگیرند اما 5 هزار و 300 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که 1500 نقطه از سوی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اصلاح شده و با برخی از نقاط هم با آشکار سازی علایم و تجهیزات جاده‌ای امکان اصلاح دارند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه 2 میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن 17 هزار شده 2500 راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

سردار هادیانفر درباره برخورد با خودروهای بی کیفیت اظهارداشت: عده‌ای می‌گویند پلیس که منتقد خودروهای کیفیت پایین ساخت داخل است چرا این خودروها را پلاک می‌کند اما در این باره قانون صراحت اعلام کرده بجز پلیس سه دستگاه وزارت صمت، استاندارد و محیط زیست خودرو را تست و تایید کند و اگر تاییدیه این سه دستگاه وجود داشته باشد به طور قانونی پلیس باید این خودروها را شماره و پلاک گذاری کند.

وی افزود: سازمان استاندارد در این باره کوتاهی کرده و می‌کند اما با دستور و تاکید رییس جمهوری این اختیار را داریم جلوی پلاک گذاری خودروهای بی کیفیت را بگیریم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد