اروپا بیت کوین را به خاک سیاه نشاند

اروپا بیت کوین را به خاک سیاه نشاند

با تکرار نگرانی های نهادهای نظارتی در اروپا، بیت کوین یکبار دیگر به زیر سطح 30000 دلاری کاهش یافت.

رمزارزها روز دوشنبه روند نزولی خود را از سر گرفتند و با ادامه واکنش ها از سوی نهاد های نظارتی ، سودهایی که در آخر هفته به سختی ثبت کرده بودند ، را از دست می دهند.

مقامات اروپایی  مجددا در رابطه با خطرات  ارزهای دیجیتال هشدار دادند.

بیت کوین روز دوشنبه در معاملات آسیایی 5 درصد کاهش یافت و به حدود 29700 دلار (28500 یورو) رسید. بازارهای سهام نیز به موجب نگرانی ها از نرخ تورم بالا و افزایش نرخ بهره، عقب نشینی کرد.

استیبل کوین ترا یو اس دی (UST) در حالی بازارهای ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد که این بازارها در بحبوحه فروش دارایی های پریسک درحال کاهش بودند. در اثر این عوامل ، بزرگترین رمزارز جهان طی ماه جاری حدود یک پنجم از ارزش خود را از دست داده است.

بر اساس وب سایت رمزارزی coingecko، استیبل کوین ترا یو اس دی (UST) که هفته گذشته قابلیت برابری خود با یک دلار آمریکا را از دست داد ، در حال حاضر در نزدیکی 0.14 سنت (0.13 یورو) معامله می شود. سقوط این استیبل کوین منجر شد که توجهات به طور خاص به استیبل کوین ها و نقش حايز اهمیت آنها در دنیای ارزهای دیجیتال جلب شود.

بخشی از این توجهات از سوی نهادهای نظارتی و مالی است.

بنا بر اعلام ريیس بانک مرکزی فرانسه، فرانسوا ویلروی دی گالهو(Francois Villeroy de Galhau)، در روز دوشنبه، در صورتی که دارایی های دیجیتال به شیوه‌ای منسجم و مناسب در سراسر حوزه‌های قضایی قانون مند نشوند، می توانند سیستم مالی بین‌المللی را مختل کنند.

آسیب پذیری استیبل کوین ها

وی به استیبل کوین‌ها اشاره کرد و گفت که آنها به صورت صحیح نامگذاری نشده اند زیرا در میان منابع پر ریسک قرار دارند.

فابیو پانتا(Fabio Panetta)، عضو هیيت اجرایی بانک مرکزی اروپا نیز روز دوشنبه به آسیب پذیر بودن استیبل کوین ها اشاره کرد.

تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، پیش از این برای مدت کوتاهی در 12 می(22 اردیبهشت)، قابلیت برابری خود با یک دلار آمریکا را از دست داد. تتر با توجه به اینکه از سوی ذخایر دارایی های سنتی پشتیبانی می شود ، بر خلاف ترا یو اس دی (UST) است.

در همان روز، بیت کوین تا کف 25,400 دلاری (24,372 یورو) کاهش یافت، اما در روز یکشنبه به 31,400 دلار (30,130 یورو) بازیابی شد.

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ جهان، روز دوشنبه 5.6 درصد کاهش یافت و به حدود سطح 2000 دلاری (1919 یورو) رسید.

نهادهای نظارتی در سایر نقاط جهان نیز نگران این عرصه هستند. فدرال رزرو ایالات متحده هفته گذشته هشدار داد که استیبل کوین ها در برابر هجوم سرمایه گذاران آسیب پذیر هستند، زیرا دارایی هایی هستند که ممکن است در لحظه تحت فشار قرار گرفتن بازار، ارزش خود را از دست بدهند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد