اکنون زمان خریدن طلا و سکه است؟

اکنون زمان خریدن طلا و سکه است؟

بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد. البته کاهش قیمت اونس جهانی طلا، باعث شد که بازار طلا و سکه هم با...

تجارت نیوز: بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد. البته کاهش قیمت اونس جهانی طلا، باعث شد که بازار طلا و سکه هم با افزایش قیمت همراه نشود. اما بازار در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

حسین اسدی‌نیا، کارشناس حوزه طلا و سکه می‌گوید: در حال حاضر وضعیت بازار جهانی طلا مناسب نیست و اونس جهانی نباید به کمتر از 1680 دلار می‌رسید. رسیدن قیمت جهانی طلا به زیر این رقم، احتمال رسیدن ارزش اونس به 1600 دلار را تشدید می‌کند تا شاید تقاضای جهانی برای خرید طلا افزایش یابد.

این کارشناس افزود: اما دلار در بازار آزاد ایران به یک ثبات نسبی رسیده است. اما این ثبات به دلیل امید بازار به احیای مذاکرات هسته‌ای است و با وضعیت اقتصادی کشور، نرخ دلار باید بالاتر از قیمت کنونی باشد.

این کارشناس حوزه طلا و سکه در ادامه توضیح داد: نرخ فعلی دلار از لحاظ معیشتی در کانال مناسبی قرار دارد. اما برای بازار طلا و سکه در کشور، با توجه به شرایط رکودی بازار طلای جهانی، رشد چندانی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

اسدی‌نیا گفت: الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه و سرمایه‌گذاری در این بازار برای کوتاه‌مدت نیست. اما مردم می‌توانند در این بازار برای اهداف بلندمدت خود اقدام به خرید طلا و سرمایه‌گذاری کنند.

چندی پیش نیز، نادر بذرافشان، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در هفته گذشته، اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. همچنین، با توجه به نبود تقاضا و نوسانات نرخ دلار، بازار طلا هم با کاهش قیمت همراه شد.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و سه روز از هفته تعطیل است، به نظر می‌رسد نوسان چندانی در بازار طلا و سکه مشاهده نشود. اگر در هفته آینده، اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد و همچنین، اخبار سیاسی_اقتصادی مهمی در سطح بین‌المللی منتشر نشود، بازار طلا و سکه با همین کانال فعلی، به کار خود ادامه می‌دهد. اما اگر نوسانی در بازار رخ دهد، احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت خواهد بود.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، همیشه برای مردم ایمن بوده است. با کاهشی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده و ثبات نسبی حاکم در بازار، مردم می‌توانند اقدام به خرید طلا و سکه کنند.

سکه که در هفته‌های گذشته به 14 میلیون و 800 هزار تومان رسیده بود، این هفته با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شد. این فلز گران بهای داخلی تا لحظه انتشار این گزارش، به قیمت 14 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید.

طی معاملات امروز، دوم مهر نیز قیمت سکه طرح جدید با 100 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 14 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 316 هزار و 998 تومان رسید.

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال 1700 دلار را از دست داد و وارد کانال پایین‌تر شد.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد