ماجرای فیلم نزاع بر سر آب چه بود؟

ماجرای فیلم نزاع بر سر آب چه بود؟

به تازگی فیلمی در فضای مجازی با محتوای نزاع بر سر آب منتشر شده است که معاون وزیر نیرو آن را تکذیب کرد. اما ماجرا چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در این رابطه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: علیرغم اینکه فضای مجازی حسن‌های زیادی دارد اما محیطی برای نشر اکاذیب هم شده است که متاسفانه تکذیب آنها مورد توجه دنبال‌کنندگان قرار نمی‌گیرد.

وی در مورد فیلم نزاع بر سر آب ادامه داده است: این روزها که خشکسالی گریبان کشور را گرفته است و مردم در حال انتخابی بزرگ برای مدیریت کشور هستند، افرادی عامدانه با پخش ویديوهای ساختگی و یا متعلق به سال‌ها قبل و حتی بدون ربط، به مشکلات کم‎‌آبی دامن می‌زنند.

مطالعه بیشتر: چرا ایران درگیر بحران آب است اما امارات نه؟

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نوشت: هرچند هیچ وقت برسر آب حتی در کشورهای پر آب بین مصرف‌کنندگانی که بالادست رودخانه هستند و آنهایی که پایین دست قرار دارند، صلح برقرار نمی‌شود و تنازعات هم پایانی ندارد.

به نوشته خامسی آب ابرچالش دولت آینده است و کاندیداهایی که قول ایجاد شغل جدید به لشگر بی‌کاران می‌دهند، باید درنظر داشته باشند که برای ایجاد هر شغل جدید در بخش کشاورزی 10 هزار مترمکعب و در بخش صنعت 500 مترمکعب آب نیاز است، این در حالی است که بعد از انقلاب جمعیت ایران 2.5 برابر شده و منابع آب‌های تجدیدپذیر کشور 30 درصد کاهش یافته است.

وی نوشت: با روشی که اکنون از آب در کشور بهره‌برداری می شود رسیدن به این آرزو محال است و طرحی نو بایدش!

مطالعه بیشتر: کارون کویر شد!

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد