آغاز همایش شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده

آغاز همایش شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده

همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»، بعدازظهر امروز چهارشنبه 22 تیر 1401 در ساختمان بورس تهران واقع در سعادت‌آباد ساعتی پیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در این همایش سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ريیس‌جمهوری، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در این همایش به سخنرانی پرداختند.

محمود گودرزی در ابتدای این نشست با اشاره به هدف برگزاری این نشست اظهار کرد: بورس تهران با همکاری نظام صنفی یارانه ای این همایش را با هدف ایجاد گفتمان مشترک و فضایی برای تبادل نظر میان فعالان و مسوولان بازار سرمایه و شرکت های دانش بنیان برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نامگذاری این سال به سال تولید دانش بنیان، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری حکایت از تغییر نگاه در بیزینس پلن گروه حاکمیت دارد و امید می رود شاهد تغییرات اساسی در اقتصاد به ویژه در شرکت های دانش بنیان باشیم.

این مدیر اجرایی ارشد در بازار سرمایه با مروری بر آمار شرکت های دانش بنیان در کشور گفت: تا اکنون 7000 شرکت دانش‌بنیان در کشور به ثبت رسیده که 65 درصد از آنها به درآمدهای عملیاتی رسیده اند.

او ادامه داد: در سال 2022 حدود 46 درصد از GDP کل کشورهای دنیا در حوزه اقتصاد دیجیتال است که این عدد در 4 سال گذشته حدود 16 درصد بوده است؛ این موضوع نشان از تغییر شگرف در اقتصاد کشورها دارد.

تکمیل می شود...

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد