کاهش قیمت نفت به دلیل تردید در رشد تقاضا

کاهش قیمت نفت به دلیل تردید در رشد تقاضا

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 3 سنت معادل 1.3 درصد کاهش به 78 دلار و 6 سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز، در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان همچنان ادامه دارد و مواردی از کمبود سوخت در برخی مناطق گزارش شده، قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل تردید‌ها در مورد رشد تقاضا برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت.


  •  بیشتر بخوانید: تمام اتفاقات خوب برای لیدری پتروپالایشی‌ها

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 3 سنت معادل 1.3 درصد کاهش به 78 دلار و 6 سنت رسید.

روز سه شنبه نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم حدود 3 سال گذشته یعنی 80 دلار و 75 سنت شاهد سقوط حدودا 2 دلاری بود. قیمت نفت خام آمریکا پس از افت 0.2 درصدی در جلسه قبل، امروز با یک دلار و 2 سنت معادل 1.4 درصد کاهش به 74 دلار و 27 سنت رسید.

در حالی که برخی از اقتصاد‌های بزرگ در حال ترمیم هستند و تقاضا در این کشور‌ها در حال افزایش است و در عین حال برخی تولیدکنندگان شاهد اختلال در عرضه هستند قیمت نفت در روز‌های اخیر شاهد رشد بوده است.

تجار انتظار دارند سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در نشست هفته آینده تصمیم به تداوم محدودیت‌های اعمال شده بر عرضه نفت بگیرند.

تحلیلگران موسسه‌ای ان زد در یادداشتی نوشتند:هرچند وضعیت عرضه نفت تغییر چندانی نکرده است، اما رسیدن قیمت‌ها به 80 دلار نشان می‌دهد که فشار بر کشور‌های اوپک پلاس برای افزایش سهمیه تولید بالا رفته است.

اوپک دیروز پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت در طی چند سال آینده به شکل قابل توجهی بالا برود. این سازمان هشدار داده که جهان با وجود حرکت به سمت انرژی‌های با میزان آلایندگی کمتر همچنان نیازمند ادامه سرمایه گذاری در بخش تولید نفت است.

به گفته منابع مطلع، حجم ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا هفته گذشته افزایش داشته است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد