خبر مهم برای فملی/ سود 2.5 برابر شد! + عکس

خبر مهم برای فملی/ سود 2.5 برابر شد! + عکس

چند روز پیش بود که فملی سود پیش بینی شده خود برای پایان سال 99 را منتشر کرد. موضوعی که با حاشیه‌های فراوانی رو به رو بود و در نهایت این شرکت مجبور به اصلاح سود پیش بینی خود شد. امروز 15 بهمن 99 گزارش جدید فملی منتشر شد.

به گزارش نبض بورس، 13 بهمن ماه سال جاری بود که فملی در راستای انتشار سود پیش بینی شده، اقدام به انتشار سود پیش بینی شده خود برای پایان سال 99 کرد. موضوعی که با حاشیه‌های فراوانی رو به رو بود.  

فملی در پیش‌بینی سود اولیه خود برای پایان سال جاری در 13 بهمن ماه، قیمت متوسط دلار برای 3 ماه پایانی سال را 19 هزار تومان و هر تن کاتد مس را 7000 دلار در نظر گرفته بود. با این فرضیات، فملی سود خود در پایان سال مالی 99 را 1006 ریال در نظر گرفته بود.  

فرضیات در نظر گرفته شده و در نتیجه سود پیش بینی شده توسط فملی انتقادات فراوانی را از سوی کارشناسان به همراه داشت و آن‌ها معتقد بودند که فملی فرضیات و سود پیش بینی شده را کمتر از آنچه در واقعیت وجود خواهد داشت، در نظر گرفته است.  

همین انتقادات موجب شد تا اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت طی مصاحبه‌ای در 14 بهمن 99 با اشاره به اینکه EPS فملی، نسخه اصلاح نشده و گزارش اولیه بود از سهامداران درخواست کرد صبور باشند و واکنش احساسی نشان ندهند و تاکید کرد: سهامداران در انتظار انتشار گزارش جدید «فملی» باشند.

امروز 15 بهمن 99 گزارش جدید فملی با فرضیات جدید منتشر شد. فملی در این اطلاعیه سود سال مالی خود را 1197 ریال به ازای هر سهم پیش‌بینی کرد. در پیش بینی سود جدید فملی، متوسط قیمت دلار برای 3 ماهه آخر سال متوسط قیمت دلار را 22 هزار تومان و هر تن کاتد مس را 7700 دلار در نظر گرفته شد.

به عبارتی دیگر با تغییر فرضیات، پیش‌بینی سود فملی در سه ماهه پایانی سال با رشد 140 درصدی، از 137 ریال به 328 ریال رسیده است.

 
 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد