ورود به مباحث بازار سرمایه با اظهار نظرهای غیرکارشناسی ممنوع

ورود به مباحث بازار سرمایه با اظهار نظرهای غیرکارشناسی ممنوع

در بازار سرمایه ضمن توجه به سرمایه‌های مردم و سهامدارانی که به این بازار اعتماد دارند، باید از اظهارنظرهای غیرکارشناسی جلوگیری کرد تا ضرر و زیانی به بازار و سرمایه‌های مردم وارد نشود.

نایب ريیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از موضوع‌های بسیار مهم برای دولت و مجلس است، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عنوان کرد: همه افراد تاثیرگذار در بازار سرمایه باید با جدیت، حمایت‌های لازم را از بازار سرمایه داشته باشند و مانع نوسان غیر منطقی شده و صیانت از سرمایه مردم را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به این موضوع که در لایحه بودجه 1401 به موضوع بازار سرمایه و حمایت از آن به ویژه صندوق تثبیت بازار، گفت: در بازار سرمایه ضمن توجه به سرمایه‌های مردم و سهامدارانی که به این بازار اعتماد دارند، باید از اظهارنظرهای غیرکارشناسی جلوگیر کرده تا ضرر و زیانی نه به بازار بلکه به سرمایه‌های مردم هم وارد نشود.

وی ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌ها و راهکارهای خوبی از گذشته تاکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای رونق بازار سرمایه ارايه شده و موضع‌های خاص آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

میرتاج الدینی با تاکید بر آنکه رفتار سهامداران حقوقی و بازارگردان‌ها مدیریت شود، تصریح کرد: مدیریت رفتار سهامداران حقوقی و بازارگردان‌ها باید به گونه‌ای باشد که با سرمایه سهامداران خرد بازی نشود و اصول و ضوابط مدیریتی بازار توسط مدیران و مسيولان بازار لحظه به لحظه و به درستی هدایت و مدیریت شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه مدیران بازار ایجاد ثبات در بازار است تا مانع ضررو زیان شوند و همچنین آموزش‌های لازم برای سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده اند را در دستور کار قرار دهند.

نایب ريیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: کمک و همکاری و مهمتر از همه مشورت با قوه قضايیه و نهادهای نظارتی در برخی شرایط بحرانی می‌تواند راهگشای حل مسايل باشد تا برخی افراد باعث برهم ریختگی بازار نشوند.

*خبرنگار: پروین خدادادی

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد