جدیدترین عضو حوزه یورو معلوم شد

جدیدترین عضو حوزه یورو معلوم شد

شورای اروپایی عضویت یک کشور دیگر در حوزه یورو را تایید کرد و این کشور از ابتدای سال آینده رسما به این حوزه می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شورای اروپایی عضویت کرواسی در حوزه یورو را تایید کرد و این کشور از ابتدای سال 2023 رسما به استفاده کنندگان از ارز واحد اروپایی اضافه خواهد شد.

شورای اروپایی در بیانیه خبری خود اعلام کرده است بر اساس یکی از 3 محور قانونی نرخ برابری یورو با «کونای کرواسی» بر مبنای 7.53450 کونا به ازای هر یورو تعیین شد.

این نخستین بار طی 7 سال گذشته است که یک کشور جدید به حوزه یورو اضافه می‌شود. آخرین باری که حوزه یورو یک عضو جدید را پذیرفت سال 2015 و ورود کشور لیتوانی بود.

شورای اروپایی اعلام کرده شهروندان و موسسات اروپایی منافع مستقیم، محکم و پایداری را از عضویت کرواسی در حوزه یورو تجربه خواهد کرد.

قرار است از روز 5 سپتامبر قیمت‌ها در کرواسی هم به یورو و هم به کونا درج شود و از ابتدای سال آینده هم به صورت همگام امکان استفاده از هر دو ارز فراهم خواهد شد.

کرواسی از جمله ضعیف‌ترین اقتصاد‌های اروپایی است که اقتصادش به شدت وابسته به درآمدهای حاصل از حوزه گردشگری است. عضویت این کشور در حوزه یورو به این معناست که میلیون‌ها شهروند اروپایی دیگر مجبور نیستند در زمان سفر به کرواسی یورو را به کونا تبدیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد